لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از ۸۹ هزار نفر پس از ابتلا به کروناویروس صحت‌یاب شده اند


در حالی که کروناویروس به سرعت در کشور های جهان در حال گسترش است، بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا صبح روز شنبه ۲۱مارچ (دوم حمل) ۸۹۸۹۱ نفر پس از ابتلا به کروناویروس صحت‌یاب شده اند.

سازمان جهانی صحبت می‌گوید که در مدت ۲۴ ساعت گذشته شش کشور دیگر نیز از موارد مثبت کروناویروس خبر داده اند که شمار مجموعی این کشورها و قلمروها اکنون به ۱۷۶ می‌رسد.

معلومات حاصله از چین نشان می‌دهد که شمار زیادی از افراد که علایم شدید کرونایروس در وجود شان مشاهد نشده بود، اما به این ویروس مبتلا بودند، صحت‌یاب شده اند.

متخصصین می‌گویند که مدت طولانی را در بر خواهد گرفت تا میکانیزم واقعی شیوع کروناویروس واضح شود، اما معلومات نشر شده از جانب دانشمندان چینی ممکن در این بخش کمک کند که کی ها بیشتر آسیب پذیر اند.

بر اساس معلومات ابتدایی مردان در تناسب به زنان بیشتر به این ویروس مبتلا شده و سبب مرگ شان می‌شود.

متخصصین به این نظر اند که شمار زیادی افراد به دلیل ضعیف بودن کروناویروس در بدن شان، بدون این که پی ببرد مبتلا شده می‌باشند که پس از مدت کوتاهی صحت‌یاب می‌شوند.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده دو نوع ادویه را برای معالجه احتمالی افراد متبلا به کروناویروس تبلیغ کرده است.

رییس جمهور ایالات متحده شام جمعه در قصر سفید به خبرنگاران گفت که کلوروکین، ادویه‌ای که در گذشته برای تداوی افراد مبتلا به ملاریا استعمال می‌شد در مقابل کروناویروس نتایج ترغیب کنندهٔ نشان داده است.

رییس جمهور ایالات متحده گفت که رمداسفیر، ادویه دیگری است که توسط ادارهٔ ارزیابی مواد غذایی و ادویه ایالات متحده مرور شده و برای تداوی افراد مبتلا به کروناویروس پیشنهاد شده است.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از کروناویروس در جهان به ۱۱۸۶۸ نفر رسیده است در حالی که موارد تایید شده آن ۲۸۴۵۶۶ است.

XS
SM
MD
LG