لینک های دسترسی

Breaking News

موارد ابتلا به کووید۱۹ در امریکا افزایش یافته است


مرکز کنترول امراض ایالات متحدهٔ امریکا هشدار داده است که با افزایش واقعات کووید۱۹ در سراسر این کشور، بسیاری از امریکایی ها تا حال واکسین کووید۱۹ دریافت نکرده اند و در معرض پیامدهای جدی این بیماری قرار دارند.

شماری از متخصصین می‌گویند که بیشترین واقعات جدید نوع اومیکرون کروناویروس است. آنان افزوده اند که بیشتر افرادی با خطر جدی کروناویروس قرار دارند که سیستم معافیتی بدن ضعیف دارند، اما نوع جدید واکسین (نوواکس) که اخیراً تایید شده است، ممکن در تقویت سیستم معافیتی بدن کمک کند.

شهر لاس انجلس ایالت کلیفورنیا که پر جمعیت ترین شهر ایالات متحدهٔ امریکا است، به دلیل افزایش واقعات کووید۱۹، ممکن دوباره شاهد اجباری شدن پوشیدن ماسک شود.

داکتر اشیش جها، عضو بورد صحی قصرسفید برای رسیدگی به کووید۱۹، می‌گوید که تصمیم در مورد از سرگیری این قیودات، به شمول پوشیدن ماسک به مقام های محلی ربط می‌گیرد، "زیرا هر منطقه متفاوت است و چگونگی سرایت ویروس نیز در آنها متفاوت است."

اشیش جها گفت که درین رابطه رهنمود ادارهٔ کنترول امراض واضح است: "براساس آن، اگر شما در ساحهٔ آسیب پذیر زندگی می‌کنید، مانند لاس انجلس، پوشیدن ماسک در داخل اماکن سر بسته بسیار مهم است و واقعاً که تاثیر گذار می باشد."

واکسین جدید کووید۱۹

هفتهٔ گذشته، ادارهٔ غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، تطبیق نوع نوواکس را در واقعات عاجل، اجازه داد. برخلاف سایر واکسین های کووید۱۹ که از نوع (mRNA) اند، نوواکس یک واکسین بیشتر سنتی بوده و در عوض آن که حجرات را به چگونگی تولید پروتین معافیتی تشویق کند، خود واکسین مستقیماً سبب ایجاد معافیت می شود.

در حال که نوواکس یک گزینهٔ جدید را برای آنانی ایجاد می‌کند که در تطبیق واکسین متردد اند، داکتر اشیش جها می‌گوید که معافیت بدن بسیاری از امریکای ها در برابر کووید۱۹ در حال کاهش بوده و مردم را برای تطبیق دوز تقویتی تشویق می‌کند.

داکتر جها این واکسین را برای افراد بالاتر از سن ۵۰ که در طول سال ۲۰۲۲ واکسین دریافت نکرده اند، حیاتی میداند.

مقام های صحی ایالات متحده هشدار داده اند که نوع اومکرون کرووید۱۹ ، درمقایسه با انواع قبلی این ویروس بیشتر ساری بوده و توانایی این را دارد که حتا افرادی را که در اثر ابتلا به کروناویروس معافیت قبلی حاصل کرده بودند، دوباره مصاب بسازد.

XS
SM
MD
LG