لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در افغانستان؛ 'از تجمعات و دید و بازدید عیدی جلوگیری شود'


با فرا رسیدن عید فطر، وزارت صحت عامۀ افغانستان از شهروندان این کشور می‌خواهد که از دید و بازدید عیدی خودداری کرده و برای مصوونیت بیشتر در خانه بمانند.

میرویس علی‌زی، معاون سخنگوی این وزارت روز شنبه هشتم می (۱۸ ثور) به صدای امریکا گفت در صورتیکه مردم به ویژه خانواده‌ها توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند، موج سوم کروناویروس در این کشور شدت خواهد یافت.

آقای علی‌زی افزود: "روزهای عید نزدیک است و در این عید هموطنان ما دید و بازدید نکنند و مسایل صحی را در نظر بگیرند، اگر با وزارت صحت همکاری صورت نگیرد، شمار واقعات کرناویروس بیشتر خواهد شد."

او همچنان گفت که در حال حاضر، موج سوم کروناویروس تحت کنترول وزارت صحت است، اما در صورتیکه واقعات این ویروس افزایش یابد، دربارۀ وضع قیود و قرنطین در کابل و ولایات تصمیم گرفته خواهد شد.

آقای علی‌زی همچنان گفت که نوع جهش‌یافته کووید۱۹ در حال حاضر در ۱۸ ولایت شیوع کرده و بیشترین آمار آن در ولایات ننگرهار، کابل و هرات ثبت شده است.

واقعات جدید کووید۱۹

وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷ واقعۀ مثبت کووید۱۹ ثبت شده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، سه بیمار کووید۱۹ در ولایت‌های قندهار، ننگرهار و بدخشان جان باخته اند.

در حال حاضر، شمار مبتلایان در این کشور به ۶۱هزار و ۸۴۲ نفر و رقم مرگ و میر به دوهزار و ۶۸۶ مورد افزایش یافته است.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز شنبه می (۱۸ ثور) در سراسر جهان بیش از ۱۵۶ میلیون و ۹۲۱هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۲۲۷۰هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG