لینک های دسترسی

Breaking News

ثبت ۴۵۳ واقعۀ جدید کووید۱۹ و مرگ ۱۰ بیمار در افغانستان


وزارت صحت عامۀ افغانستان افزایش واقعات مثبت کووید۱۹ در این کشور خبر داده و می‌گوید که در یک شبانه‌روز گذشته، ۴۵۳ واقعه جدید این بیماری ثبت شده است.

داکتر میرویس علی‌زی، معاون سخنگوی این وزارت روز چهارشنبه ۱۹ می (۲۹ ثور) به خبرنگاران گفت که در این مدت، سه بیمار کووید۱۹ در پکتیا، دو نفر در کابل و پنج تن دیگر در ولایت‌های، قندهار، بلخ، ننگرهار، لوگر، کنر و لغمان جان باخته اند.

آقای علی‌زی افزود که با این موارد جدید، شمار مبتلایان کروناویروس در این کشور، به ۶۴هزار و ۵۷۵ نفر و رقم مرگ و میر ناشی از آن به دوهزار و ۷۷۲ مورد افزایش یافت.

کابل با ۹۱۹ واقعه، هرات با ۴۴۵ مورد و ننگرهار با ۲۰۵ واقعۀ فوتی، به ترتیب بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ را در این کشور دارند.

معاون سخنگوی وزارت صحت افغانستان همچنان گفت که از آغاز شیوع کروناویروس تا اکنون، بیش از ۵۵هزار و ۵۰۰ بیمار دوباره سلامتی شان را به دست آورده اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز چهارشنبه ۱۹ می (۲۹ ثور) در سراسر جهان بیش از ۱۶۴ میلیون و ۲۷۷هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۴۰۶هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG