لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش مجدد موارد کروناویروس در هند


موارد کروناویروس در هند روز چهارشنبه ۲۳ سپتمبر (دوم میزان) بار دیگر افزایش یافت.

یک روز پیشتر از این، مقام‌های هندی از کاهش واقعات این بیماری به کمترین میزان در تقریباً یک ماه گذشته خبر داده بودند.

بر اساس آماری که مقام‌های هندی ارایه کرده اند، در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۳۴۷ واقعه جدید کروناویروس و ۱۰۸۵ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری در هند ثبت شده است.

مقامات صحی هند روز سه شنبه از ثبت ۷۵۰۸۳ مورد بیماری کووید۱۹ خبر داده بودند که کمترین رقم از اول سپتمبر بدینسو می‌باشد.

هند ، با حدود ۱.۴ میلیارد جمعیت، مرتباً بلندترین میزان ابتلای روزانه به کروناویروس را در جهان گزارش داده است.

هند بعد از ایالات متحده با داشتن ۵.۶ میلیون مورد کروناویروس و بیش از ۹۰ هزار مورد مرگ در ردیف دوم فهرست کشورهایی قرار دارد که بیشترین قربانی را به همه‌گیری کووید۱۹ داده اند.

ایالات متحده با نزدیک به ۶.۹ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۲۰۰ هزار مورد مرگ، در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که کروناویروس در آن شیوع کرده است.

با وصفی که هند در یک روز از ۹۷۸۹۴ مورد کروناویروس هم خبر داده است، کارشناسان می گویند که برای رسیدن به اوج این بیماری در آن کشور هنوز خیلی زود است.

در همین حال پارلمان هند که برای اولین بار پس از شش ماه در ۱۴ سپتمبر تشکیل جلسه داد، قرار است جلسه خود را روز چهارشنبه، یک هفته زودتر از موعد مقرر، پس از مثبت شدن آزمایش کروناویروس نزد ۳۰ قانونگذار به پایان برساند.

کروناویروس در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل گشت.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، تا صبح چهارشنبه ۲۳ سپتمبر (دوم میزان) کووید۱۹ در سراسر جهان جان بیش از ۹۷۱ هزار را گرفته و اضافه از ۳۱ میلیون و ۶۳۸ هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG