لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در امریکا؛ ۴۳۰۰ نفر در یک روز جان باخت


آمار مرگ و میر روزانهٔ ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در ایالات متحدۀ امریکا از مرز ۴۳۰۰ نفر گذشت.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز، روز سه شنبه ۱۲ جنوری (۲۳جدی) ۴۳۲۷ مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ در امریکا ثبت شد که بیشترین موارد در ایالت های اریزونا وکالیفورنیا گزارش داده شده است.

در حال حاضر ایالات متحدۀ امریکا با بیش از ۲۲ میلیون و ۸۶۰ هزار مورد ابتلا و بیشتر از ۳۸۱ هزار مورد مرگ و میر بیشترین آمار ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری را در میان تمام کشورهای جهان دارد.

مرگ و میر ناشی از کروناویروس در دو و نیم ماه گذشته به شدت افزایش یافته است و این کشور حتا با آغاز پروسه واکسیناسیون، در حال حاضر در کشنده ترین مرحله شیوع است. در هفته های اخیر موارد جدید ابتلای روزانه به طور متوسط حدود ۲۵۰ هزار نفر بوده است.

کارشناسان صحی بخشی عمدۀ این افزایش واقعات را به نادیده گرفتن سفارشات بهداشتی در جریان تعطیلات کرسمس و سال نو ربط می‌دهند.

براساس گزارش مرکز کنترول و وقایه امراض ایالات متحده بیش از ۹.۳ میلیون امریکایی تاکنون واکسین شده است که کمتر از سه در صد نفوس این کشور است.

برنامه واکسیناسیون کووید۱۹ به تاریخ ۱۴ دسمبر۲۰۲۰ در ایالات متحده آغاز شده و در مرحلۀ نخست کارمندان صحی و کسانیکه در خانه‌های سالمندان زیست یا وظیفه دارند، واکسین می‌شوند.

تلاش در سراسر کشور در حال افزایش است و محل‌های واکسیناسیون در استدیوم‌ها و دیگر مکان‌های بزرگ باز شده تا مردم بتوانند در داخل موترهایشان واکسین دریافت کنند.

در همین حال تعداد فزاینده‌ای ایالت‌ها تطبیق واکسین را برای گروه بعدی که سالمندان ۶۵ سال و بالاتر استند، نیز آغاز کرده است.

اما باوجود این همه، روند تطبیق واکسین کووید۱۹ در ایالات متحده مورد انتقاد قرار گرفته و منتقدان آن را کند و مملو از هرج و مرج خوانده اند.

ادارهٔ دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده روز سه شنبه اعلان کرد که غرض سرعت بخشیدن به برنامهٔ واکسیناسیون به جای ذخیرۀ مقادیری از واکسین برای دوز دوم افرادی‌که دوز اول را گرفته اند، تمام دوز‌های موجود را غرض تطبیق ارسال می‌کنند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین در دسمبر ۲۰۱۹ شیوع یافت و سپس به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، تا چاشت چهارشنبه ۱۳ جنوری (۲۴ جدی) بیش از یک میلیون و ۹۶۶هزار بیمار کووید۱۹ در سراسر جهان جان باخته و اضافه از ۹۱ میلیون و ۷۷۱ هزار نفر در سراسر جهان به کروناویروس مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG