لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از ۴۰۰۰ مرگ ناشی از کووید۱۹ در یک روز در امريكا


آمار مرگ و میر روزانهٔ ناشی از کروناویروس در ایالات متحدۀ امریکا از مرز ۴۰۰۰ هزار نفر گذشت.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز، این کشور روز پنجشنبه هفتم جنوری (۱۸جدی) ۴۰۸۵ مورد مرگ و میر و بیشتر از ۲۷۵ هزار مورد تایید شدهٔ مثبت کووید۱۹ را گزارش داده است.

در حال حاضر ایالات متحدۀ امریکا با بیش از ۲۱ میلیون ۶۴۴ هزار مورد ابتلا و ۳۶۶ هزار مورد مرگ و میر بیشترین آمار ابتلا و مرگ این بیماری را در میان تمام کشورهای جهان دارد.

بیشترین واقعات ابتلا و مرگ و میر در ایالات های كاليفورنيا، اریزونا، تکزاس و فلوریدا گزارش شده است. این چهار ایالت تنها روز پنجشنبه ۱۵۰۰ مورد مرگ و ۸۰ هزار مورد ابتلا را گزارش دادند.

در چند هفتۀ گذشته واقعات جدید کووید۱۹ در ایالات متحده همواره بلند بوده و کارشناسان صحی بخشی عمدۀ این افزایش واقعات را به نادیده گرفتن سفارشات بهداشتی در جریان تعطیلات کرسمس و سال نو ربط می‌دهند.

بسیاری از شفاخانه ها در لاس انجلس و سایر مناطق آسیب دیده شاهد افزایش بی‌پیشینۀ مبتلایان اند و نرس ها به بیش از بیماران که تحت قانون باید مراقبت کنند، رسيدگى می‌کنند.

در حال حاضر بیش از ۱۳۲ هزار نفر مبتلا به کروناویروس در سراسر امریکا ضرورت به مراقبت جدی داشته و بستری می‌باشند.

انستیتیوت آمار و ارزیابی پوهنتون واشنگتن پیش‌بینی کرده است که تا اول اپریل ۲۰۲۱ آمار مرگ ناشی از کروناویروس در ایالات متحده به ۵۳۹ هزار خواهد رسید.

این در حالی است که از تاریخ ۱۴ دسمبر۲۰۲۰به اینسو تطبیق واکسین کووید۱۹ در ایالات متحده آغاز شده است و در مرحلۀ نخست کارمندان صحی و کسانیکه در خانه‌های سالمندان زیست یا وظیفه دارند، واکسین می‌شوند.

اما روند تطبیق واکسین کووید۱۹ در ایالات متحده مورد انتقاد قرار گرفته و منتقدان آن را کند و مملو از هرج و مرج خوانده اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین در دسمبر ۲۰۱۹ شیوع یافت و سپس به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، تا چاشت جمعه هشتم جنوری (۱۹ جدی) بیش از یک میلیون و ۹۰۰هزار بیمار کووید۱۹ در سراسر جهان جان باخته و اضافه از ۸۸ میلیون و ۳۸۹ هزار نفر در سراسر جهان به کروناویروس مبتلا شده اند

XS
SM
MD
LG