لینک های دسترسی

Breaking News

چانه زنی ترمپ و کانگرس امریکا در مورد پناهجویان غیرقانونی


ادارۀ رئیس جمهور ترمپ، پس از فسخ برنامۀ داکا، به کانگرس شش ماه مهلت داد تا سرنوشت پناهجویان را روشن کند
ادارۀ رئیس جمهور ترمپ، پس از فسخ برنامۀ داکا، به کانگرس شش ماه مهلت داد تا سرنوشت پناهجویان را روشن کند

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که در مورد برنامۀ "تاخیر اقدام در برابر کودکان پناهجو" یا داکا، با رهبران کانگرس به توافق نزدیک شده است، اما اضافه کرده که هرنوع موافقه باید دربرگیرندۀ "امنیت گستردۀ سرحد" باشد.

در همین حال ننسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات ها در مجلس نمایندگان و چک شومر، رهبر اقلیت دموکرات ها در مجلس سنای کانگرس ایالات متحده، روز گذشته پس از ملاقات با رئیس جمهور ترمپ،گفتند که روی یک اقدام عاجل مبنی بر حفاظت از پناهجویان غیرقانونی، موافقه کردند.

رئیس جمهور ایالات متحده پس از بیانات این دو قانونگذار دموکرات، با نشر پیامی در تویتر نوشت "شب گذشته روی برنامۀ داکا هیچ معاملۀ صورت نگرفت. به خاطر موافقت روی این موضوع، بر گسترش امنیت سرحد باید توافق صورت گیرد" اما حدود چند ساعت پس از این پیام، آقای ترمپ به خبرنگاران گفت که به خاطر رسیدن به یک توافق با دموکراتان، نزدیک شده است.

آقای ترمپ همچنان در یک پیام جداگانۀ دیگر، از جوانان پناهجوی که به طور غیر قانونی در کودکی به ایالات متحده آمده اند، حمایت کرده و گفته "آنان کسانی اند که توسط والدین شان به این کشور آورده شدند و مقصر نیستند."

ادارۀ رئیس جمهور ترمپ، هفتۀ گذشته برنامۀ داکا را که مانع اخراج حدود ٨٠٠ هزار جوان پناهجو از ایالات متحدۀ امریکا میشد، فسخ کرد و به کانگرس این کشور شش ماه مهلت داد تا سرنوشت پناهجویان را روشن کند.

این برنامه در سال ٢٠١٢ بر اساس فرمان اجرایی بارک اوباما، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده، ایجاد شده بود.

بر اساس این برنامه، پناهجویان غیرقانونی مقیم ایالات متحده که در کودکی توسط والدین شان به ایالات متحده آورده شده بودند، از اخراج اجباری معاف بوده و حتا در صورتی که واجد شرایط می بودند، می توانستندجواز کار دریافت کنند.

XS
SM
MD
LG