لینک های دسترسی

Breaking News

اقدام تازۀ ترمپ بر ضد پناهجویان غیرقانونی


آقای ترمپ از کانگرس امریکا خواسته بود تا در جریان شش ماه برای برنامۀ DACA راه حل پیدا کند
آقای ترمپ از کانگرس امریکا خواسته بود تا در جریان شش ماه برای برنامۀ DACA راه حل پیدا کند

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، به زودی پایان برنامۀ را اعلام خواهد کرد که از کودکان پناهجوی غیرقانونی محافظت می‌کند.

برنامۀ "تاخیر اقدام در برابر کودکان پناهجو" یا DACA که بر اساس فرمان اجرایی باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده، روی دست گرفته شده بود، از آن پناهجویان غیرقانونی محافظت می کند که در کودکی به ایالات متحده آورده شده بودند.

بر اساس این برنامه، نزدیک به ۸۰۰ هزار پناهجوی غیرقانونی مقیم ایالات متحده از اخراج اجباری معاف شده و حتا می توانند در صورتی که واجد شرایط باشند، جواز کار دریافت کنند.

رئیس جمهور ترمپ چند هفته پس از آغاز تصدی ریاست جمهوری، از کانگرس ایالات متحده خواست تا در جریان شش ماه به این موضوع رسیدگی کند.

آقای ترمپ روز سه شنبه در پیامی در تویتر از کانگرس امریکا خواست تا کار خود را انجام داده و در مورد پناهجویانی که اکنون معروض به خطر اخراج از امریکا استند، هرچه زودتر تصمیم بگیرد.

رئیس جمهور ترمپ در زمان کارزار انتخاباتی خود برنامۀ DACA را به مثابۀ "معافیت" به مهاجران غیرقانونی توصیف کرده و وعده سپرده بود که آن را فسخ خواهد کرد.

اکثر کسان شامل در این برنامه در کودکی به ایالات متحده آورده شده و اکثر آنان هیچ گونه پیوندی با کشور آبایی شان ندارند.

پاول راین، رئیس مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده و شماری دیگر از قانونگذاران امریکایی آقای ترمپ را ترغیب کرده اند تا این برنامه را فسخ نکند.

ننسی پلوسی، رهبر قانونگذاران دیموکرات در مجلس نمایندگان ایالات متحده، از قانونگذاران جمهوریخواه خواسته است تا در هفتۀ روان به این موضوع پرداخته و راه حل قانونی به آن پیدا شود.

XS
SM
MD
LG