لینک های دسترسی

Breaking News

فرمانده پولیس ولسوالی ده‌یک غزنی در انفجار ماین کشته شد


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی ولایت غزنی می‌گویند که در اثر انفجار ماین کنار جاده، فرمانده پولیس ولسوالی ده‌یک این ولایت کشته شده است.

سردار ولی تبسم، سخنگوی قوماندانی امنیه این ولایت روز سه شنبه نهم مارچ (۱۹ حوت) به صدای امریکا گفت که موتر حامل عبدالرحمان فاتح، فرمانده پولیس این ولسوالی شب گذشته، در نزدیکی ساختمان ولسوالی ده‌یک با ماین کنار جاده برخورد کرده است.

آقای تبسم افزود که در این انفجار به کسی دیگر آسیب نرسیده است. مسوولیت این انفجار را تا اکنون فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است.

ده‌یک از ولسوالی‌های ناامن ولایت غزنی است که به گفتۀ مقام‌ها، طالبان و دیگر گروه‌های مخالف مسلح دولت در بخش‌هایی آن حضور گسترده دارند.

تلفات نظامیان افغان در دایکندی

مقام‌های محلی ولایت دایکندی می‌گویند که طالبان دیشب بر بخش‌های ولسوالی پاتوی دایکندی حمله کردند که در این درگیری‌ها، چهار سرباز اردوی منطقوی کشته و دو سرباز دیگر زخمی شده اند.

محمد علی ارزگانی، معاون والی دایکندی به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که این حملۀ جنگجویان طالبان بر پوستۀ مشهور به "افغان‌بیسیم" انجام شده است.

آقای ارزگانی افزود که در این درگیری‌ها به جنگجویان طالبان نیز تلفات وارد شده است که تا اکنون شمار دقیق آن روشن نیست.

معاون والی دایکندی تاکید کرد که در حال حاضر جنگ در محل پایان یافته است.

طالبان تا اکنون در این مورد ابراز نظر نکرده اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG