لینک های دسترسی

Breaking News

داوودزی: مذاکرات پشت درهای بستهٔ قطر تشویش برانگیز است


عمرداوودزی، رئیس دارالانشای شورای عالی صلح افغانستان می‌گوید که افغان‌ها از جریان مذاکرات قطر در پشت درهای بسته نگران اند.

پنجمین دور گفتگوهای نمایندگان ایالات متحده امریکا و طالبان در (۲۲فبروی) آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

رئیس دارالانشای شورای عالی صلح روز سه شنبه (۱۴حوت) در نشستی نبود اطلاعات کامل در مورد مذاکرات پشت درهای بسته را پرسش برانگیز خواند.

آقای داوودزی گفت "میان نمایندگان امریکا و طالبان مذاکرات به گونهٔ دوامدار جریان دارد من یقین دارم که همه نگران هستند، چرا اگر از جریان مذاکرات آدم باخبر نبود، سبب نگرانی می‌شود و شما حالا یقین داشته باشید که ما هم نگران هستیم."

او همچنان گفت امریکا نمی‌تواند با طالبان درباره خروج نیروهایش از افغانستان به تفاهم برسد و گفتگوی طرفین نشست قطر، روی این موضوع و تهدید نشدن کشورهای دیگر از خاک افغانستان را نادرست خواند.

به گفته آقای داوودزی، نیروهای خارجی بر اساس قرارداد همکاری های امنیتی که در سال ۲۰۱۴ امضا شد، در افغانستان حضور دارند.

او در این مورد گفت: "حالی معاهده امنیتی با دولت "افغانستان" داشته باشی و باز موافقه خروج را با یک گروه می‌‌کنی؟ این را تعقل سیاسی نمی‌پذیرد، هر جای که معاهده امنیتی داری بر اساس همان معاهده، خروج‌ و داوم حضور ات هم مربوط همان جمع می‌شود".

هرچند تاکنون نتیجهٔ گفتگوها میان نمایندگان امریکا و طالبان در قطر به گونه رسمی رسانه‌یی نشده است، اما طالبان هفته گذشته اعلام کرده اند که در درباره بیرون شدن قوای خارجی از افغانستان و استفاده نشدن افغانستان در برابر امریکا و کشورهای دیگر بحث‌ها ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG