لینک های دسترسی

Breaking News

معترضین در واشنگتن مجسمهٔ جنرال برده پسند را تخریب کردند


شماری از اعتراض‌کنندگان شام دیروز ۱۹ جون، روز پایان برده داری در امریکا، مجسمهٔ یک جنرال ایالت‌های متحد جنوبی را که طرفدار برده داری بود تخریب کردند.

این در حالی است که تظاهرات ضد نژاد پرستی و خشونت پولیس پس از مرگ جورج فلوید سیاه پوست، هنوز هم در ایالات متحده ادامه دارد.

اعتراض کنندگان مجسمهٔ البرت پایک را سرنگون کرده و سپس به آتش کشیدند و شعار های به طرفداری عدالت و بر ضد "پولیس نژاد پرست" سر دادند.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در خطاب به شاروال واشنگتن در یک تویت نوشت: "پولیس واشنگتن وظیفه اش را انجام نمی‌دهد آنان تماشا کردند و اعتراض کنندگان مجسمه را پایان کشانیده و آتش زدند."

ویدیو های نشر شده در رسانه های اجتماعی نیز نشان می‌دهد که در جریان تخریب این مجسمه پولیس در ساحه موجود بود، اما مانع اعتراض کنندگان نشد.

در جریان جنگ داخلی ایالات متحده، ۱۱ ایالت جنوبی با هم متحد شده و خواهان ادامه برده داری بودند.

مجسمهٔ این جنرال امریکایی از سال‌ها به اینسو به یک منبع جنجال مبدل شده بود. فعالین مدنی و شماری از مقامات محلی از سال‌ها به اینسو تلاش داشتند مجسمهٔ این جنرال پیشین را از شهر واشنگتن بردارند.

تنش‌های نژادی پس از آن در ایالات متحده اوج گرفت که جورج فلوید سیاه‌پوست پس از آن در جریان بازداشت جان باخت که یک افسر سفید پوست برای حدود نه دقیقه روی گردن اش زانو زده بود.

XS
SM
MD
LG