لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد درمورد تبعیض نژادی در امریکا تحقیق می‌کند


شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌گوید که تبعیض نژادی سازمان یافته، خشونت پولیس و خشونت علیه اعتراضات مسالمت آمیز در ایالات متحده را روز چهارشنبه ۱۶ جون در یک جلسهٔ فوری مورد بحث قرار خواهد داد.

شورای حقوق بشر ملل متحد روز دوشنبه ۱۵ جون (۲۶جوزا) گفت که این تصمیم پس از درخواست هفته گذشته بوركینا فاسو به نمایندگی از كشورهای افریقایی، در پی کشته شدن یک مرد سیاه پوست در زمان بازداشت،‌ اتخاذ شده است.

ایالات متحدۀ امریکا اکنون عضویت شورای ۴۷ عضوی حقوق بشر ملل متحد را ندارد. امریکا دوسال پیش عضویت این شورا را با ادعا این ترک کرد که گویا این شورا مخالف اسراییل، متحد نزدیک امریکا، است.

واشنگتن همواره استدلال کرده است که شورای حقوق بشر ملل متحد، غیرمنصفانه بر ادعای نقض حقوق بشر از سوی اسراییل به شمول ارتکاب جرایم جنگی بر غیرنظامیان فلسطینی، تمرکز کرده است.

در نامه که گروه کشورهای افریقای به شورای حقوق بشر ملل متحد فرستاده، آمده است: "متاسفانه مرگ جورج فلوید یگانه واقعه نبوده است… تعداد قضایای قبلی افراد غیرمسلح افریقایی تبار که به دلیل خشونت پولیس به عین سرنوشت روبرو شده اند، بی‌شمار است."

جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست امریکایی به تاریخ ۲۵ ماه می زمانی جان باخت که یک افسر پولیس سفید پوست برای بیش از هشت دقیقه روی گردن اش زانو زده بود.

مرگ جورج فلوید منجر به تظاهرات گسترده در سراسر ایالات متحده و حتی کشور های مختلف جهان شده است.

شورای حقوق بشر ملل متحد می‌گوید که جلسه روز چهارشنبه در پاسخ به "خشم بین المللی" در پی مرگ فلوید و درخواست هفته گذشتهٔ ۶۰۰ گروه فعالان مدنی و نزدیكان قربانیان راه اندازی می‌شود.

XS
SM
MD
LG