لینک های دسترسی

Breaking News

صعود ناگهانی آمار مرگ و میر کووید۱۹ در هند


آمار مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در ایالت بیهار هند پس از آن افزایش ناگهانی یافت که هزاران مورد گزارش نشدۀ مرگ ناشی از این بیماری تایید و تثبیت شد.

کارشناسان صحی در هند می گویند که شمار واقعی موارد ابتلا به کووید۱۹ و مرگ و میر ناشی از این بیماری در آن کشور به مراتب بیشتر از آمار رسمی است.

اداره صحت ایالت بیهار، یکی از فقیرترین ایالت‌های هند، که تا روز چهارشنبه مرگ و میر مرتبط با کووید۱۹ را در آن ایالت ۵۴۲۴ گزارش داده بود، روز چهارشنبه یکباره آن را به ۹۴۲۹ مورد مرگ تغییر داد.

موج دوم همه‌گیری کروناویروس در هند توام با کمبود شدید آکسیجن است و هنوزهم بیماران که شفاخانه‌ها ظرفیت گنجایش آنان را ندارد، به دلیل بیماری در پارکینگ شفاخانه‌ها و خانه هایشان جان می‌سپارند.

هند با ثبت بیش از ۲۹.۲ میلیون مورد ابتلا و نزدیک به ۳۶۰ هزار مورد مرگ، پس از ایالات متحده، در ردهٔ دوم کشورهایی قرار گرفته که کروناویروس در آن شیوع کرده است.

اما تایید و تثبیت چندین هزار مورد فوتی گزارش نشده در ایالت بیهار، این گمان را به یقین نزدیک کرده است که شمار به مراتب بلندتر قربانیان کروناویروس درج آمار رسمی نشده اند.

متخصصان صحت می‌گویند که ابتلا و مرگ و میر در سراسر هند به ویژه در ساحات روستایی به گونۀ قابل ملاحظه کمتر محاسبه شده است. دو سوم جمعیت هند روستانشین اند که به پیمانۀ اندک به خدمات صحی دسترسی دارند.

بر اساس این گزارش، در ساحات روستایی، بیماران پیش از اینکه آزمایش شوند و کووید۱۹ در نزد آنان ثبیت شود، از فرط مشکلات تنفسی و تب شدید جان می‌سپارند.

هرچند گسترش کروناویروس در شهرهای بزرگ هند تا حدی مهار شده است، به گفتۀ مقام‌های صحی هند، این همه‌گیری در ساحات روستایی و عمدتاً فقیر نشین آن کشور هنوز هم با قساوت تمام قربانی می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG