لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات سنگین نظامیان افغان در بلخ و قندهار


مقام‌های افغان می‌گویند که در اثر حملات طالبان در ولایت‌های بلخ و قندهار تلفات سنگین به نظامیان افغان و جنگجویان طالبان وارد شده است.

منیر احمد فرهاد، سخنگوی مقام ولایت بلخ روز سه شنبه ۲۳ جون (سوم سرطان) به صدای امریکا گفت که دیشب طالبان بر پوستۀ "سبزکار" در ولسوالی بلخ این ولایت حمله کرده که در این درگیری‌ها، شش پولیس ‌محلی و یک پولیس خیز مردمی کشته شده اند.

به گفته آقای فرهاد این حملات طالبان توسط نظامیان افغان دفع شده است.

در یک خبر دیگر، طالبان شب گذشته بر چندین پوسته نیروهای سرحدی افغان در امتداد خط فرضی دیورند در ولسوالی سپین‌بولدک این ولایت حمله کرده که به گفته مقامات در این حمله ۱۴ جنگجوی طالبان کشته شده اند.

جمال بارکزی، سخنگوی پولیس قندهار به صدای امریکا گفت که پس از حملات طالبان، نظامیان افغان، عملیات بزرگی را برای از بین بردن طالبان آغاز کرده اند که در نتیجۀ آن، چندین مرکز ساخت و ساز ماین آن گروه از بین برده شده است.

به گفته آقای بارکزی در این عملیات بسیاری از مهمات به شمول صدها حلقه ماین طالبان به دست نظامیان افغان افتاده است.

در این حال، یک منبع امنیتی در قندهار که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد به صدای امریکا گفت در این درگیری‌ها، پنج منسوب قوای سرحدی افغان نیز کشته شده اند.

اما آقای بارکزی وارد شدن تلفات بر نظامیان افغان را در این درگیری‌ها تایید و یا رد نکرد.

درگیری‌ها در بخش‌هایی از افغانستان از چند هفته به اینسو شدت گرفته است و شورای امنیت ملی افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که در یک هفتۀ گذشته، ۲۹۱ نظامی افغان کشته و ۵۵۰ تن دیگر توسط طالبان زخمی شده اند.

طالبان تا اکنون در مورد این درگیری‌ها چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG