لینک های دسترسی

Breaking News

دوستم از روسیه خواستار کمک تسلیحاتی شد


جنرال دوستم از چند هفته به اینسو عملیات نظامی را در شمال افغانستان رهبری می کرد
جنرال دوستم از چند هفته به اینسو عملیات نظامی را در شمال افغانستان رهبری می کرد

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان از روسیه خواست تا به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تسلیحات فراهم کند.

جنرال عبدالرشید دوستم خطاب به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که در امر مبارزه با داعش خاموش ننشیند و به نیروهای افغان اسلحه و طیاره های جنگی بدهد.

آقای دوستم گفت که داعش در افغانستان عملاً درگیر جنگ است. او افزود که این گروه نه تنها افغانستان، بلکه جمهوریت های آسیای مرکزی و حتا روسیه را نیز تهدید می کند.

تا هنوز حکومت افغانستان رسماً از روسیه تقاضای مساعدت نظامی را نکرده است، اما در گذشته ائتلاف به رهبری ایالات متحده چند هیلیکوپتر روسی را برای نیروهای هوایی افغان خریداری کرده بودند.

جنرال دوستم پس از برگشت از جبهات جنگ در شمال افغانستان، شب گذشته در منزل اش در جمعی از اراکین دولتی و وکیلان، به شدت از پاکستان انتقاد کرد. او حکومت پاکستان را عوام فریب خواند و گفت که "دشمن افغانستان دوست پاکستان" است.

معاون رئیس جمهور افغانستان گفت که پاکستان در تمام جنگهای افغانستان دخیل است، او افزود که جنگ افغانستان با ادارۀ استخبارات نظامی پاکستان یا آی اس آی است.

آقای دوستم گفت که افغانستان با پاکستان در جنگ است.
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:19 0:00

آقای دوستم از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا بر پاکستان فشار آورد و آن کشور را در فهرست سیاه کشورهای حامی دهشت افگنان درج کند.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان ملا اختر محمد منصور، رهبر جدید طالبان، را جاسوس خود خواند. او افزود که ملا منصور زمانی در نزدش اسیر بود.

عملیات نظامی به رهبری جنرال دوستم در ولایت های شمالی افغانستان که از چند هفته به اینسو جریان داشت، با انتقاداتی نیز روبرو شد و شماری وی را به نسل کشی و هدف قراردادن پشتون های ساکن در آن مناطق متهم کردند.

هم جنرال دوستم و هم کسانیکه در این عملیات همراه وی بودند این انتقادات را رد کرده و منتقدان را جاسوسان استخبارات پاکستان خطاب کردند.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG