لینک های دسترسی

Breaking News

ده‌ها مهاجر افغان به شمول زنان و کودکان در پاکستان بازداشت و زندانی شده اند


پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان تخمین زده می‌شود که حدود ۵۰۰ شهروند افغان به پاکستان مهاجر شده اند
پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان تخمین زده می‌شود که حدود ۵۰۰ شهروند افغان به پاکستان مهاجر شده اند

کمیشنری افغانستان در دیرۀ اسماعیل خان پاکستان گفته است که ده‌ها مهاجر افغان به شمول زنان و کودکان در پاکستان بازداشت و زندانی شده و قرار است این مهاجران به افغانستان برگشت داده شوند.

مسوولان پاکستانی در دیرۀ اسماعیل خان گفته اند که ۴۷ مهاجر افغان در وزیرستان جنوبی، تانک و دیرۀ اسماعیل خان بازداشت شده اند و ادعا شده است که این افغان‌ها ویزۀ مسافرت به پاکستان و سند قانونی اقامت در آن کشور را ندارند.

یک مقام پولیس پاکستان که نخواست نامش گرفته شود، به بخش دیوۀ صدای امریکا گفت که قضیۀ این مهاجران افغان به محکمۀ پاکستان راجع شده و به گفتۀ این مقام پاکستانی، محکمه دو زن افغان را به قید ضمانت رها کرده و حکم رد مرز ۳۴ مهاجر دیگر را صادر کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، این مهاجران افغان به زندانی در شهر پشاور منتقل شده اند تا از آنجا به افغانستان رد مرز شوند.

مجاهد، مهاجر افغان مقیم پاکستان گفته است که "مادر، برادر، همسر برادر و برادرزادۀ" وی نیز در میان بازداشت شدگان است. مجاهد ادعا دارد که برادر وی اسناد قانونی اقامت در پاکستان دارد، با آنهم بازداشت شده است.

مجاهد همچنین ادعا کرده است که اعضای خانوادۀ وی از دو ماه به اینسو در بازداشت به سر می‌برند.

قاری سراج یک مقام کمیشنری افغانستان در پاکستان گفته است که شمار زیاد افغان‌ها برای تداوی به پاکستان می‌آیند و به گفتۀ وی باید هر دو کشور مشکل این افغان‌ها را حل کنند.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان سال گذشته گزارش داده بود که ۱.۴ میلیون مهاجر افغان که ثبت و راجستر شده اند و حدود ۱.۵ مهاجر فاقد اسناد اقامت در پاکستان به سر می‌برند.

افزون بر این، مقام‌های پاکستانی گفته اند که پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان کم و بیش ۵۰۰ شهروند افغانستان به پاکستان مهاجر شده اند.

چندی پیش یک سخنگوی حکومت پاکستان گفت که مهاجران افغان به کشورشان بازگردانده خواهند شد زیرا به گفتۀ وی اکنون افغانستان امن است و در آنجا تشدد و خشونت وجود ندارد.

XS
SM
MD
LG