لینک های دسترسی

Breaking News

دنفورد: خروج از توافقنامۀ هسته یی ایران، عواقب ناگوار دارد


به گفتۀ لوی درستیر قوای مسلح ایالات متحدۀ امریکا، ایران از سازمان‌ های تروریستی در سوریه، عراق و یمن حمایت می ‌کند
به گفتۀ لوی درستیر قوای مسلح ایالات متحدۀ امریکا، ایران از سازمان‌ های تروریستی در سوریه، عراق و یمن حمایت می ‌کند

جنرال جوزف دنفورد، لوی درستیز عمومی نیروهای مسلح ایالات متحده از عواقب ناگوار خارج شدن احتمالی کشور اش از توافقنامۀ هسته یی با ایران، هشدار داد.

آقای دنفورد که دیروز در یک جلسۀ استماعیۀ کمیتۀ امور نظامی مجلس سنای ایالات متحدهبه سؤالات سناتوران پاسخ می داد، گفت که این حرکت تلاش ‌های امریکا را برای رسیدن به توافقات با سایر کشورهای جهان، دشوار خواهد ساخت.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، از تهران و توافقنامۀ ‌ هسته یی سال ۲۰۱۵ میلادی ادارۀ بارک اوباما رئیس جمهور سابق امریکا با ایران همواره انتقاد می کند.

رئیس جمهور ترمپ در سخنرانی اخیر اش به مجمع عمومی ملل متحد، گفت که توافقنامۀ هسته یی با ایران یکی از بدترین معامله های است که ایالات متحده تا حال در آن شامل شده است.

دونالد ترمپ همچنان گفته است که او در مورد پابندی یا خروج امریکا از این توافقنامه تصمیم گرفته است، اما تاهنوز در این مورد جزئیات ارایه نکرده است.

آقای دنفورد به سناتوران گفت، ایران به موارد توافقنامه عمل می ‌کند، اما هشدار داد که ایران به بی ‌ثبات ساختن کشورها و منازعات در سرتاسر شرق میانه نیز ادامه می ‌دهد.

به گفتۀ لوی درستیر قوای مسلح ایالات متحدۀ امریکا، ایران از سازمان‌ های تروریستی در سوریه، عراق و یمن حمایت می ‌کند.

مقامات امریکایی به شمول قوماندان عمومی مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، تأکید کرده اند که تهران از طالبان در بخش هایی از افغانستان نیز حمایت کرده و در بی ثبات سازی آن کشور نقش داشته است، اما حکومت ایران این اتهامات را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG