لینک های دسترسی

Breaking News

مساجد هالند خواستار انسداد تویتر قانونگذار اسلام ستیز هالندی شد


گیرت ویلدرز سیاستمدار هالندی است که مخالفت شدید با اسلام دارد
گیرت ویلدرز سیاستمدار هالندی است که مخالفت شدید با اسلام دارد

نهادی که از ۱۴۴ مسجد ترک‌ها در هالند نمایندگی می‌کند، خواستار مسدود شدن حساب تویتر گیرت ویلدرز سیاستمدار اسلام ستیز هالندی شده است.

فدراسیون فرهنگ اسلامی ترک در هالند با ارسال نامه‌ای به شبکۀ تویتر آقای ویلدرز را به ترویج خشم و نفرت متهم کرده و خواستار انسداد دایمی حساب تویتر وی شده است.

در این نامه نگاشته شده است که تویت‌های آقای ویلدرز مقررات تویتر را زیر پا کرده و پیام های نفرت انگیز وی از طریق تویتر در سرتاسر جهان پخش می شود.

گیرت ویلدرز چندین بار اظهارات اسلام ستیزانه داشته و ضمن نشر تویت های اهانت آمیز به اسلام، خواستار برگزاری رقابت کارتون پیامبر اسلام نیز شده بود.

نامۀ فدراسیون فرهنگ اسلامی ترک هشدار داده است که اگر تویتر در جریان ۲۱ روز پس از ارسال این مکتوب برای انسداد حساب تویتر آقای ویلدرز اقدام نکند، آن فدراسیون "به هر گونه اقدام لازمی قانونی" متوسل خواهد شد.

اژدر کوسه، وکیل فدراسیون فرهنگ اسلامی ترک، به خبرگزاری فرانسه گفته است که آن نهاد فرهنگی در این مورد به محکمه نیز عارض خواهد شد.

آقای کوسه استدلال کرد که تویت‌های این قانونگذار هالندی قوانین چندین کشور به شمول تونس، مراکش، پاکستان و اندونیزیا را زیر پا کرده است.

گیرت ویلدرز در واکنش به این درخواست فدراسیون فرهنگ اسلامی ترک با نشر پیامی در تویتر آن را "دیوانگی" توصیف کرده است.

چند ماه پیش، تصمیم آقای ویلدرز برای برگزاری رقابت کارتون پیامبر اسلام واکنش جدی را در شماری از کشورهای اسلامی بر انگیخت و صلاح الدین ربانی، سرپرست وزارت خارجۀ افغانستان، نیز در تماس با همتای هالندی اش خواستار جلوگیری از برگزاری این رقابت شد.

XS
SM
MD
LG