لینک های دسترسی

Breaking News

خسارات ناشی از زلزله در شمال افغانستان


در حالی که دو زمین لرزه نیرومند بخش های از افغانستان را تکان داد حدود 20 خانواده در ولسوالی بورکه ولایت بغلان در زیر آوار ناپدید شده اند.

محمد نصییر کهزاد، رئیس آمادگی مبارزه با حوادث طبیعی در بغلان به صدای امریکا گفت که این زمین لرزه ولسوالی های خوست، جلگه، نهرین و بورکه را نیز حدود چهار بار تکان داد و شماری در آن زخمی شدند که پس لرزه های آن تا حوالی عصر احساس میشد.

به گفتۀ او همزمان با این زمین لرزه، لغزش کوه در ولسوالی بورکه رخ داد که در آن حدود 23 منزل مسکونی زیر خاک و سنگ ریزه های کوه شده است. گزارش ها از محل میرساند که در این خانه ها حدود 120 تن زیر آوار شده اند.

رئیس مبارزه با حوادث میگوید تیم های نجات و بررسی به ساحه اعزام شده اند و تا هنوز تعداد تلفات برخاسته از این رویداد مشخص نیست.

شدت زلزلۀ اولی پنج اعشاریه چهار درجۀ ریکتر و زلزله دومی پنج اعشاریه شش درجۀ ریکتر ثبت شده است که صبح امروز بخش های از افغانستان را تکان داد.

مرکز این زمین لرزه ولایت بدخشان گفته شده است.

از سوی هم مسوولان محلی در ولسوالی بورکه گفته اند که تمام افراد گیر مانده زیر آوار شایدهلاک شده باشد، اما این مسوولان میگویند که آنان امکانات را برای بیرون کردن اجساد و یا زخمی ها در دست ندارند.

XS
SM
MD
LG