لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: تسلیحات بهتر کلید پیروزی روسیه بر اوکراین است


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، روز چهارشنبه ۱۵ می (۲۶ ثور) گفت که تسلیحات نیرومندتر و پیشرفته‌تر می‌تواند پیروزی روسیه را در جنگ علیه اوکراین تسریع کند.

پوتین در یک نشست با حضور رهبران نظامی روسیه به شمول اندری بیلوسوف، وزیر دفاع جدید آن کشور،‌ ضمن تمجید از پیشروی‌های اخیر نظامیان روسی در "تمام جبهه‌ها" بر ضرورت تسریع و عصری‌سازی تولید تسلیحات روسیه تاکید کرد.

رییس جمهور روسیه گفت: "بارها گفته‌ایم که هر کسی که در تولید جدیدترین ابزارهای جنگ مسلحانه به سرعت تسلط یابد، پیروز است. باید یک گام پیشتر باشیم. همه چیزهای مورد نیاز را داریم و کار زیادی انجام شده است، اما باید تلاش‌های مان را در این عرصه دو برابر و سه برابر کنیم."

این نخستین بار است که پوتین در یک نشست عامه با بیلوسوف حضور می‌یابد. بیلوسوف که یک اقتصاددان و مشاور دیرینهٔ کرملین است، هفتهٔ گذشته و پس از برکناری سرگی شویگو، به صفت وزیر دفاع روسیه گماشته شد.

در این نشست سرگی شویگو در سمت جدیدش به صفت رییس شورای امنیت ملی روسیه، جنرالان اردو و دیگر مقام‌های مسوول صنایع تولید تسلیحات روسیه شرکت داشتند.

نشست پوتین با رهبران نظامی روسیه
نشست پوتین با رهبران نظامی روسیه

پوتین همواره بر ضرورت تسریع تولید تسلیحات داخلی روسیه به عنوان راهی برای غلبه بر اوکراین در جنگ یاد کرده است. او گفت: "بدون اغراق، نیاز داریم که کارهای بیشتری انجام دهیم. اگرچه کارهای زیادی انجام شده، در بخش تولیدات دفاعی باید کارهای بیشتری انجام یابد."

رییس جمهور روسیه گفت که تسلیحات پیشرفته‌تر روسیه نه تنها پیروزی را قریب خواهد ساخت، بلکه تلفات نظامیان روسیه را نیز کاهش خواهد داد. او افزود: "به هر اندازه که وسایل تخریباتی موثرتر، دقیق‌تر و نیرومندتر باشد، به همان اندازه تلفات کمتر خواهد بود. این موضوع کلیدی در جنگ مسلحانه است."

نظامیان روسیه هفتهٔ گذشته بر شهر خارکیف در شمال شرق اوکراین حمله کردند تا با گسترده کردن خطوط جنگ، اوکراین را که از رهگذر نیرو، تسلیحات و مهمات با مشکل روبرو است، بیشتر زیر فشار قرار دهد.

در همین حال،‌ انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده، روز چهارشنبه ۱۵ می (۲۶ ثور) در جریان سفرش به اوکراین در یک کنفرانس خبری گفت که به ارزش دو میلیارد دالر کمک نظامی امریکا در اختیار نیروهای اوکراینی قرار می‌گیرد.

دیمیتری کولیبا، وزیر خارجهٔ اوکراین، در این کنفرانس خبری در شهر کیف، یکبار دیگر تاکید کرد که اوکراین به گونه فوری به هفت دستگاه دیگر دافع هوا نیاز دارد. او گفت که تنها منطقهٔ خارکیف که هفتهٔ گذشته هدف حملات روسیه قرار گرفت به دو دستگاه جدید دافع هوا نیاز دارد.

وزیر خارجهٔ اوکراین همچنین گفت که تسلیحات و تجهیزات نظامی به قوای مسلح اوکراین باید هرچه زودتر منتقل شود.

این مطلب بر بنیاد گزارش‌های خبرگزاری‌های رویترز و فرانس‌پرس تهیه شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG