لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری گروه‌های تبهکار در یک زندان اکوادور ۶۸ کشته برجاگذاشت


حکومت اکوادور می‌گوید که در جریان خشونت‌ها میان گروه‌های تبهکار در زندان پنیتنسیریا دیل لیتورال این کشور، حد اقل ۶۸ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

این زندان در شهر جنوبی گوایاکیل موقعیت دارد؛ زندانی که در ماه سپتمبر در آن ۱۱۹ زندانی در جریان بدترین خشونت‌ در تاریخ معاصر اکوادور، کشته شدند.

حکومت اکوادور گفته است که گروه‌های قاچاق مواد مخدر برای کنترول زندان، با هم دیگر درگیر شده اند.

ده‌ها نفر دیروز در بیرون از این زندان جمع شده بودند تا در مورد عزیزان شان که از دو روز به اینسو خبری از آنان ندارند، معلومات به دست آورند.

سیستم زندان‌های اکوادور به دلیل خشونت‌ها، ازدحام، وضعیت نابسامان و خراب بهداشتی و زیستی با انتقادات شدید مواجه شده است.

گولیرمو لاسو، رییس جمهور اکوادور در ماه سپتمبر حالت اضطراری ۶۰ روزه را در زندان‌های این کشور اعلام کرد؛ اقدامی که به حکومت اجازه داد برای کمک‌های نظامی به هدف کنترول زندان‌ها، پول مصرف کند.

او همچنان از محکمهٔ قانون‌اساسی این کشور خواست به اردو اجازهٔ ورود به زندان‌ها را بدهد. با آنهم، محکمه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که بحران زندان‌ها به اقدامات فراتر از اعلام وضعیت اضطراری نیاز دارد.

در حال حاضر نیروهای اردو تنها امنیت بیرون از زندان‌ها را تامین می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها، شماری از زندانیان با نشر ویدیو‌ها در صفحات اجتماعی خواستار کمک و توقف خشونت‌ها در حالی شده اند که صدای فیر و انفجار در زندان به گوش می‌رسد.

تنش‌‌ها در زندان‌های اکوادور پس از آن آغاز شد که در ماه دسمبر سال گذشته راسکوینا، رهبر یک گروه تبهکار،‌ ماه‌ها پس از رهایی از زندان کشته شد.

مقامات می‌گویند که کشته شدن او سبب شد تا گروه‌های دیگر برای به دست گرفتن کنترول زندان‌ها دست به خشونت بزنند.

در زندان‌های اکوادور در حدود ۳۹ هزار نفر زندانی اند.

XS
SM
MD
LG