لینک های دسترسی

Breaking News

تصادم دو قطار آهن در هند سبب مرگ ۱۵ نفر شد


در این رویداد که در ایالت بنگال غربی به وقوع پیوست کم از کم ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.
در این رویداد که در ایالت بنگال غربی به وقوع پیوست کم از کم ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

کم از کم ۱۵ نفر در هند زمانی کشته شدند که یک قطار باربری روز دوشنبه ۱۷ جون (۲۸ جوزا) با یک قطار تیز رفتار مسافربری برخورد کرد.

مقام‌های پولیس و مسوولان خطوط آهن هند گفته اند که این حادثه در ایالت بنگال غربی به وقوع پیوسته و دلیل آن این بوده است که رانندۀ قطار باربری متوجه سگنال‌های امنیتی نشده بود.

جیا ورما سینا، رییس ادراۀ خطوط آهن هند با نشر بیانیه‌ای گفت که در این رویداد ۵۰ نفر دیگر زخمی شده که برای درمان به شفاخانه‌ها منتقل شده اند.

نرندرا مودی، صدر اعظم هند در یک پست در شبکه‌های اجتماعی با بستگان قربانیان این رویداد ابراز همدردی کرده است و وزیر اعلای بنگال غربی این رویداد را "غم‌انگیز" خوانده است.

هند که روزانه میلیون‌ها نفر در قطارهای آهن مزدحم آن سفر می‌کنند، همواره شاهد رویدادهای مرگبار تصادم قطارهای آهن بوده است.

مرگبارترین حادثۀ قطار آهن در هند در سال ۱۹۸۱ به وقوع پیوست که در آن انحراف یک قطار از خط بر فراز یک پل در ایالت بیهار، سبب مرگ حدود ۸۰۰ نفر شد.

در ماه جون سال گذشته نیز سه قطار آهن در ایالت اوریسا در هند با هم تصادم کردند که در آن رویداد نزدیک به ۳۰۰ نفر جان باختند.

در اکتوبر سال گذشته کم از کم ۱۴ نفر زمانی جان باختند که دو قطار مسافربری در ایالت اندهراپردیش هند با هم تصادم کردند.

با اینحال، هند در سال‌های اخیر به پیمانۀ گسترده در زمینۀ تجدید خطوط آهن، عصری سازی ایستگاه‌ها و سیستم‌های هشداردهندۀ برقی در شبکۀ خطوط آهن سرمایه‌گذاری کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG