لینک های دسترسی

Breaking News

پس از امنیت، آگاهی ناکافی بزرگترین چالش انتخابات


مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات می گویند که از هفته اول ماه جنوری کمپاین سراسری آگاهی عامه را در ۳۴ ولایت آغاز میکند.

نگرانی های وجود دارد که آگاهی مردم از روند انتخابات و اهمیت سهم گرفتن در آن شاید میزان اشتراک را در انتخابات کاهش دهد.

مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات می گویند عدم آگاهی از انتخابات پس از مشکلات امنیتی دومین چالش در راه برگزاری انتخابات است و از همین رو تصمیم گرفته اند که کمپاین وسیع آگاهی عامه را راه اندازی کنند.

ضیاالحق امر خیل، رئیس دارالنشا کمیسیون مستقل انتخابات در ختم نشست چهار روزه روسایی ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات در کابل عدم آگاهی مردم را از روند انتخاباتی و چگونگی برگزاری آن را عمده ترین مشکل پس از امنیت عنوان کرد.

آقای امرخیل افزود که مقامهای کمیسیون انتخابات در ولایات مختلف در مورد شیوه های بهتر برگزاری انتخابات شفاف و افزایش آگاهی مردم آموزش یافتند.

چگونگی استخدام کارمندان انتخابات، چگونگی تعیین محلات رای دهی، انتقالات مواد از مرکز به ولایات و از ولایات به مراکز رای دهی، شیوه های نظارت از روند انتخابات، مصرف بودجه، پیش برد برنامه های آگاهی دهی و تامین ارتباط بین کارمندان ولایاتی انتخابات از اهداف این نشست گفته شده است.

آقای امرخیل همچنان گفت که روند انتقال مواد لوژستیکی انتخابات به ولایات ادامه دارد و این روند به خوبی به پیش رفته است.

مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات همچنان تاکید می کنند که برای برگزاری یک انتخابات شفاف در افغانستان تلاش می کنند و اطمینان می دهند که انتخابات در زماین تعیین شده برگزار خواهد شد.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی افغانستان به تاریخ شانزدهم ماه حمل برگزار گردد.
XS
SM
MD
LG