لینک های دسترسی

Breaking News

عاملان ترور یما سیاوش بازداشت شدند – صالح


یما سیاوش
یما سیاوش

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان از بازداشت عاملان ترور یما سیاوش، مجری پیشین تلویزیون طلوع و کارمندان بانک مرکزی این کشور خبر داد.

آقای صالح روز چهارشنبه هفتم اپریل (۱۸ حمل) در صفحۀ تویترش نگاشته است که این گروه ۱۱ نفری از سوی نیروهای امنیتی در کابل بازداشت شده اند.

آقای صالح افزوده که این افراد عضویت گروه طالبان را داشته و در قتل یما سیاوش دست دارند.

او همچنان گفته است که این شبکۀ ۱۱ نفری گروه طالبان بسیاری حملات انفجاری را در شهر کابل طرح‌ریزی و اجرا کرده اند.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان همچنان تاکید کرده که پولیس کابل توانسته است که یک انبار ماین‌های مقناطیسی و ماین‌های خودساز این گروه را کشف و به دست بیاورند.

آقای صالح همچنان گفته است: "خانواده شهید یما سیاوش خواهان جهانی شدن این جنایت هولناک شده بود. اکنون ثبوت لازم در اختیار شان قرار دارد و ما آماده استیم در امر دادخواهی با این خانوادۀ دردمند و تمام خانواده‌های دردمند که آرزوی دعوای حق العبد دارند شانه بدهیم و یاری رسانیم."

طالبان پیش از این دست داشتن در کشتارهای هدفمند و به ویژه حمله بر خبرنگاران را رد کرده بودند.

موتر حامل کارمندان بانک مرکزی به تاریخ هفتم نومبر ۲۰۲۰ میلادی در مربوطات حوزۀ نهم امنیتی شهر کابل هدف انفجار ماین مقناطیسی قرار گرفت که در آن سه نفر به شمول یما سیاوش کشته شدند.

پیش از این محمد داوود سیاوش، پدر یما سیاوش از عدم پیگیری قتل پسرش از سوی حکومت افغانستان به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد و با سپردن نامۀ به دفتر یوناما در کابل خواهان حمایت ملل متحد برای پی‌گیری قتل این خبرنگار شد.

XS
SM
MD
LG