لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ هنگام ترک واشنگتن: به نحوی بر خواهیم گشت


دورۀ چهار سالۀ ریاست جمهوری دونالد ترمپ به پایان رسیده و آقای ترمپ صبح چهارشنبه ۲۰ جنوری (اول دلو) در آخرین پرواز با ایرفورس یک –طیارۀ مخصوص رییس جمهور امریکا- واشنگتن دی سی را به قصد ایالت فلوریدا ترک کرد.

هنگام عزیمت آقای ترمپ، مراسم تودیعی در پایگاه هوایی اندرو در ایالت مریلند با تشریفات نظامی با حضور اعضای خانوادۀ ترمپ و شمار اندکی از مهمانان برگزار شده بود.

آقای ترمپ در سخنرانی در این مراسم بار دیگر از رشد اقتصاد ایالات متحده، مبارزه با همه‌گیری کروناویروس، تولید واکسین کووید۱۹ در کمتر از یکسال و تقویت نیروهای نظامی و دفاعی ایالات متحده به عنوان دستآوردهای کاری حکومت خود یاد کرد.

در حالیکه ساعتی پس از عزیمت آقای ترمپ به فلوریدا، مراسم تحلیف جو بایدن، رییس جمهور منتخب ایالات متحده در صحن کانگرس امریکا برگزار می‌شد، آقای ترمپ بدون درنظر داشت سنت دیرینه، در این مراسم شرکت نکرد.

آقای ترمپ ریاست جمهوری ایالات متحده را بزرگترین افتخار زندگی اش بر شمرد و وعده سپرد که همواره برای دفاع از مردم امریکا مبارزه خواهد کرد. او بدون گرفتن نام جو بایدن، به حکومت جدید ایالات متحده آرزوی موفقیت کرد.

تا هنوز آیندۀ فعالیت سیاسی آقای ترمپ نا معلوم است، اما وی در سخنرانی روز چهارشنبه خود گفت: "به نحوی برخواهیم گشت."

کار آقای ترمپ به صفت رییس جمهور در حالی پایان می‌یابد که نام وی به صفت نخستین رییس جمهوری که دو بار استیضاح شده است، ثبت تاریخ ایالات متحده شده است و هنوز هم تاریخی برای محاکمۀ وی در مجلس سنای امریکا به اتهام "تحریک شورشیان" برای حمله بر مقر کانگرس مشخص نشده است.

با اشاره به یورش دو هفته پیش طرفداران دونالد ترمپ بر مقر کانگرس، آقای ترمپ در سخنرانی روز سه شنبه خود گفت که این رویداد مردم امریکا را "ترساند" و به گفتۀ وی خشونت سیاسی "هرگز تحمل شده نمی‌تواند."

خروج ایالات متحده از مشارکت تجارتی ماورای اقیانوس آرام، ترک پیمان اقلیمی پاریس، بستن پیمان جدید تجارتی با مکسیکو و کانادا و وضع تعرفه‌های گمرکی بر کالاهای چینی کارکردهایی بود که آقای ترمپ در سخنرانی تودیعی خود از آن به صفت دستآورد کاری یاد کرد.

در آخرین روز کامل کاری خود در قصر سفید، آقای ترمپ روز سه شنبه فرمان عفو بیش از ۱۴۰ نفر به شمول ستیف بانون، رییس پیشین ستاد انتخاباتی خود را صادر کرد.

XS
SM
MD
LG