لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده و کشورهای دیگر به کمک ترکیه و سوریه شتافتند 


پس از زلزلهٔ مرگبار در ترکیه و سوریه که تا اکنون از مرگ بیش از ۵۰۰۰ نفر در اثر آن گزارش داده شده است، ایالات متحده و سایر کشورها دست کمک دراز کردند.

ایالات متحده در حال هماهنگ کردن معاونت‌ها با ترکیه است،‌ به شمول فرستادن یک تیم حدود ۱۰۰ نفری که در بخش‌های مختلف کمک فراهم خواهند کرد.

در ایالت کالیفورنیا، روند فرستادن تیم‌های کارمندان اطفاییه، انجنیران ساختمانی، متخصصین نجات، و سگ‌های تعلیم یافته به ترکیه آغاز شده است.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده دیروز در یک تویت نوشت: " از تلفات جانی و ویرانه‌های ناشی از زلزله در ترکیه و سوریه عمیقاً متاسفم و به تیم خود دستور داده‌ام تا با دقت و با هماهنگی ترکیه از نزدیک وضعیت را بررسی کرده و هرگونه کمک مورد نیاز را ارایه کنند."

او گفته است که دستور هماهنگی کمک‌ها به سوریه را نیز صادر کرده است.

اتحادیهٔ اروپا نیز‌ تیم‌های تجسسی و نجات را در حالی به ترکیه فرستاد که سیستم ماهواره‌ای این اتحادیه برای فراهم آوری خدمات اضطراری نقشه‌نگاری فعال شده است.

حد اقل ۱۳ عضو اتحادیهٔ اروپا اظهار آمادگی کرده اند تا به ترکیه کمک فراهم کنند.

این در حالی است که سوریه از ملل متحده خواسته است تا با ساحات زلزله‌زدهٔ این کشور در بخش‌های نجات، خدمات صحی، سرپناه و مواد غذایی کمک کند.

وزارت پاسخگویی به حالات اضطرار روسیه تیم‌های نجات را به سوریه فرستاده است، جاییکه نیروهای روسیه مستقر بوده و آنان از قبل برای بیرون آوردن بازماندگان از زیر آوار، ۳۰۰ نفر را موظف کرده اند.

اردوی روسیه همچنان مراکز توزیع کمک‌‌های بشری را در سوریه ایجاد کرده و به ترکیه نیز پیشنهاد کمک داده است؛ پیشنهادی که انقره آن را پذیرفته است.

آخرین آمار نشان می‌دهد که در اثر این زلزله‌ها ۳۵۴۹ نفر در ترکیه و ۱۶۰۲ نفر در مناطق تحت کنترول دولت و شورشیان در سوریه کشته شده اند.

کمیتهٔ بین المللی صلیب سرخ گفته است که وسایل جراحی را برای معالجهٔ ۱۰۰ نفر به یکی از شفاخانه‌ها شهر حلب سوریه فرستاده و تجیزات دیگر طبی نیز در حال رسیدن به شهر‌های این کشور است.

این سازمان بین المللی مواد غذایی، کمپل، دوشک و سایر اقلام ضروری را به ساحات آسیب دیدهٔ سوریه فراهم کرده است.

در این حال، اردوی اسراییل گفته است که یک تیم نجات و تجسسی مشتمل از ۱۵۰ انجنیر، کارمندان طبی و بشری را به ترکیه می‌فرستد.

حکومت اسراییل همچنان گفته است که درخواست فراهم آوری کمک‌های بشری به سوریه را منظور کرده است. اسراییل و سوریه روابط دپلوماتیک ندارند.

ریاض المالکی، وزیر خارجهٔ حکومت خودگران فلسطین نیز گفته است که دو ماموریت جداگانهٔ بشری را در سوریه و ترکیه آغاز می‌کند.

این در حالی است که صدها تن از رضاکاران، کارمندان نجات و اعضای سازمان‌های غیر حکومتی نیز تلاش دارند خود را به جنوب ترکیه برسانند و با زلزله‌زدگان کمک کنند.

لبنان، یونان، اسپانیا، آلمان، کوریای جنوبی، پاکستان، بریتانیا، هند، تایوان، سویس، جمهوری چک، چین، جاپان، اتریش، پولند، رومانیا، کوریشیا، صربستان، مالودوا،‌ فرانسه، اردن، مکیسکو و شماری از کشورهای دیگر نیز به ترکیه و سوریه دست کمک دراز کرده اند.

XS
SM
MD
LG