لینک های دسترسی

Breaking News

نتایج قرعه‌کشی سالانه گرین کارت امریکا اعلام شد


نتایج قرعه‌کشی سالانه گرین کارت ایالات متحده یا اقامت دایمی امریکا روز شنبه هفتم می (۱۷ ثور) اعلام شد.

ایالات متحده هر سال بیش از ۵۰ هزار نفر رااز ده ها کشور از جمله افغانستان را به عنوان برنده قرعه‌کشی گرین کارت برمی‌گزیند که این افراد می‌توانند به ایالات متحده مهاجرت کنند.

براساس قوانین ایالات متحده، هر سال وزارت خارجۀ این کشور برنامه لاتری گرین کارت را راه اندازی می کند. براساس این برنامه، ویزۀ اقامت دایمی برای شهروندان کشورهای فراهم می شود که میزان کمتر مهاجرت به ایالات متحده را دارند.

برنامه گرین کارت ایالات متحده از طریق قرعه کشی ۳۵ سال قبل آغاز شد تا تنوع مهاجرین به امریکا، افزایش یابد. افرادیکه می خواهند در این قرعه کشی اشتراک کنند، حد اقل باید سند فراغت صنف ۱۲ و کم از کم دو سال سابقۀ کاری داشته باشند. رهنما و طریقۀ اشتراک در لاتری گرین کارت را می‌توانید در ویب سایت وزارت خارجۀ ایالات متحده پیدا کنید.

وزارت خارجه ایالات متحده در راهنمای فارسی خود می‌گوید "چنانچه شماره تاییدیه تان را در اختیار ندارید، در قسمت بررسی پرونده روی گزینه Forgot Confirmation Number کلیک کنید و با وارد کردن برخی اطلاعات شخصی دیگر که در زمان ثبت نام از آنها استفاده کرده اید، می توانید شماره تاییدی تان را بازیابید."

وزارت خارجه تاکید می کند که "هرگز ایمیلی مبتنی بر پذیرش یا عدم پذیرش در قرعه کشی به افراد نمی فرستد و از شما نمی خواهد توسط پست یا سرویس‌های مانند Western Union پول ارسال کنید."

این بیانیه تاکید می کند که هرگونه ایمیل یا مکاتبه‌ای از این دست "جعلی" است و تنها محل موثق برای دریافت وضعیت درخواست قره کشی گرین کارت، وبسایت رسمی قرعه کشی می باشد.

اگر شما هم سال گذشته در این قرعه‌کشی گرین کارت شرکت کرده‌اید، کافی‌ است که چاشت امروز به وقت شرق امریکا به آدرس dvprogram.state.gov مراجعه کنید و بعد از وارد کردن کود تاییدی (Confirmation)و اطلاعات شخصی، وضعیت خود را چک کنید.

برندگان خوش‌شانس بعد از پرکردن فرم‌های لازم، و مصاحبه با سفارت، اجازه ورود به ایالات متحده را خواهند داشت. شرکت در لاتاری گرین کارت رایگان است.

XS
SM
MD
LG