لینک های دسترسی

Breaking News

روند ثبت‌نام ویزهٔ لاتری امریکا-۲۰۲۲ آغاز شده است 


وزارت خارجۀ ایالات متحده گفته است که ۵۵ هزار ویزه از طریق لاتری به شهروندان کشور های مختلف جهان، به شمول افغانستان، برای سال ۲۰۲۲ توزیع خواهد شد.

براساس قوانین ایالات متحده، در این برنامه که همه ساله راه اندازی می‌شود، ویزۀ اقامت برای شهروندان کشورهایی فراهم می شود که در پنج سال گذشته کمتر از ۵۰ هزار شهروند آن به امریکا مهاجرت کرده اند.

براساس معلومات وزارت خارجۀ ایالات متحده، شهروندان افغانستان می‌توانند در این برنامه اشتراک کنند، اما شهروندان کشورهای مانند پاکستان، هند، چین، ویتنام، بنگله دیش، نیپال و شماری از کشورهای دیگر از این امر مستثنی استند.​

ثبت نام برای اقامت دایمی از طریق قرعه کشی به تاریخ هفتم اکتوبر (۱۶ میزان) آغاز شده است و به تاریخ ۱۰ نومبر (۲۰ عقرب) به پایان می رسد.

داشتن پاسپورت مدار اعتبار یکی از شرایط این برنامه است.

افرادیکه می خواهند در این قرعه کشی اشتراک کنند، حد اقل باید سند فراغت صنف ۱۲ و کم از کم دو سال سابقۀ کاری در بخشی را داشته باشند که برای کسب آن آموزش دوساله نیاز باشد.

صفحهٔ اصلی روند ثبت نام و رهنمایی اشتراک در این برنامه قابل درسترس بوده و روند ثبت‌نام کاملاً رایگان است. علاقمندان این برنامه نباید به هیچ کسی یا ویب‌سایتی در مقابل آن پول بپردازند.

در این ویدیو، طریقه خانه پری فورمهٔ ویزه‌ٔ لاتری، قدم به قدم توضیح داده شده است.

وزارت خارجهٔ ایالات متحده پیشنهاد کرده است که علاقمندان این برنامه باید هرچه زودتر ثبت‌نام کننده زیرا در هفتهٔ اخیر به دلیل ازدحام، فعالیت ویب سایت ویزهٔ‌ لاتری کند خواهد بود.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده، در ماه اکتوبر ۲۰۱۷ پس از آن خواهان لغو برنامۀ گرین کارت از طریق قرعه کشی شد که یک شهروند ازبیکستانی که از طریق قرعه کشی به امریکا مهاجرت کرده بود، هشت نفر را در شهر نیویارک کشت.

رییس جمهور ترمپ از کانگرس ایالات متحده خواست تا به عوض برنامۀ مهاجرت از طریق قرعه کشی، برنامۀ مهاجرت به امریکا را بر اساس سیستم "لیاقت" جایگزین کند.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده به تاریخ ۲۲ اپریل، داخل شدن برخی از مهاجرین به ایالات متحده را منع کرد. دلیل این اقدام تهدید این مهاجرین به بازار کار در جریان شیوع بیماری کووید۱۹ خوانده شده است.

قرار است معیاد این اعلام به تاریخ ۳۱ دسمبر سال جاری پایان یابد، مگر این که رییس جمهور آنرا تمدید کند.

این قیود بر افرادی قابل تطبیق است که ویزه مهاجرت را تا تاریخ ۲۳ اپریل به دست نیاورده اند، مگر این که بنابر دلیل موجه استثنا قرار گیرند.

ویزه‌های که قبلاً توزیع شده و هنوز هم قابل اعتبار اند،‌ فسخ نخواهد شد.

به برندگان ویزهٔ لاتری سال ۲۰۲۱ تا تاریخ ۳۰ ماه سپمتبر سال ۲۰۲۱ و به همین گونه به برندگان ویزه سال ۲۰۲۲ تا تاریخ ۳۰ سپتمبر سال ۲۰۲۲ ویزه توزیع خواهد شد.

رهنمایی کامل روند ثبت‌نام در این اینجا قابل دسترس است.

XS
SM
MD
LG