لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیۀ اروپایی ۴۲.۵ میلیون یورو به بیجاشدگان و مهاجران افغان اختصاص داد


بخش زیاد مساعدت جدید اتحادیۀ اروپایی به بیجاشدگان داخلی افغانستان اختصاص یافته است
بخش زیاد مساعدت جدید اتحادیۀ اروپایی به بیجاشدگان داخلی افغانستان اختصاص یافته است

اتحادیه اروپایی مساعدت های بشری خود را برای افغانستان، ایران و پاکستان اعلام کرد.

کرستوس ستایلیانیدز کمیشنر اتحادیه اروپایی برای مساعدت های بشری و اداره بحران ها طی روز دوشنبه با نشر اعلامیه‌ای گفت که این کمک برای مهاجرین افغانی که در ایران و پاکستان زندگی می‌کنند، بیجا شده‌گان داخلی افغانستان و بهبود مدیریت حوادث طبیعی در آسیایی مرکزی، اختصاص داده شده است.

اعلامیه حاکی است که مساعدت های اتحادیه اروپایی به صد ها هزار نفری که از ناحیه جنگ و آفات طبیعی آسیب دیده اند، کمک خواهد کرد.

در اعلامیه آمده است که ۲۵.۵ ملیون یورو برای کمک به بیجا شده‌گان داخلی در افغانستان اختصاص داده شده است، حدود ۱۰ ملیون یورو برای افغان های مهاجر در ایران، و حدود ۷ ملیون یورو برای مهاجرین افغان مقیم در پاکستان تخصیص داده شده است.

این مساعدت ها بیشتر برای فراهم آوری مواد غذایی، سرپناه اضطراری، امور صحی، آب، و امور بهداشتی مصرف خواهد شد.

اتحادیه اروپایی می گوید که حدود ۲ ملیون یورو را برای کاهش خطرات ناشی از وقوع حوادث طبیعی در آسیای مرکزی، اختصاص داده شده است.

تمویل برنامه مساعدت های بشری کمسیون اروپایی از سال ۱۹۹۶ در منطقه آغاز شده است.

کمیشنر اتحادیه اروپایی برای مساعدت های بشری و اداره بحران ها گفت که در این اواخر از منطقه دیدن کرده و از نزدیک شاهد نیازمندی های مردم بوده است. او گفتکه اطفال بیشترین صدمه را از بحران های دراز مدت می بینند به همین دلیل بخشی از این مساعدت ها روی آموزش در حالات اضطراری، استفاده خواهد شد.

ستایلیانیدز در ملاقاتی که با نیل بوهن، هماهنگ کننده کمک های بشری ملل متحد برای پاکستان داشت گفت که سرمایه گذاری روی اطفال برای با ثبات نگهداشتن منطقه بسیار حیاتی است.

XS
SM
MD
LG