لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیهٔ اروپا کمک مالی یک میلیارد یورویی را به اوکراین تصویب کرد 


وزرای مالیهٔ اتحادیهٔ اروپا کمک مالی یک میلیارد یورویی را برای اوکراین تصویب کرد، کمکی که بخشی از بستهٔ مالی نه میلیارد یورویی است که رهبران اروپایی در ماه می بر آن توافق کردند.

زبینیک ستانورا، وزیر مالی جمهوری چک، گفت که این کمک مالی به اوکراین کمک خواهد کرد تا به نیازمندی‌های فوری رسیدگی کند و زیربنا‌های مهم را فعال نگهدارد.

دپلومات‌های اتحادیهٔ اروپا همچنان گفتند که هشت میلیارد یوروی باقی‌مانده در حالی معلق باقی مانده است که برخی از کشورهای عضو این گزینه را بررسی می‌کنند که آیا اوکراین در وضعیتی قرار دارد که قروض دراز مدت را امضا کند یا نه.

کمک یک میلیارد یورویی که امروز ۱۲ جولای (۲۱ سرطان) اعلام شد، علاوه بر ۱.۲ میلیارد یوروی است که در اوایل سال جاری توسط اتحادیهٔ اروپا به اوکراین داده شده بود که با این حساب، پس از تهاجم ماه فبروری روسیه به اوکراین، رقم مجموعی کمک‌های این اتحادیه به اوکرایه به ۲.۲ میلیارد یورو رسید.

در همین حال، اوکراین گفته است که کسر بودجهٔ ماهانهٔ این کشور حدود پنج میلیارد دالر است و فعالیت روزمرهٔ حکومت و خدمات عامهٔ این کشور اکنون بر کمک‌های فوری خارجی متکی است.

بر اساس معلومات وزارت مالیهٔ امریکا، متحدین بین المللی، به شمول سران گروه هفت اقتصاد بزرگ جهان، کمک پولی ۲۹.۶ میلیارد دالر به اوکراین را تعهد کرده اند.

ایالات متحده ماه گذشته ۱.۳ میلیارد دالر را به عنوان بخشی از ابتکار ۷.۵ میلیارد دالری که ادارهٔ جو بایدن، رییس جمهور امریکا در ماه می تعهد کرده بود، به کیف انتقال داد.

XS
SM
MD
LG