لینک های دسترسی

Breaking News

شمار کشته شدگان حملات هوایی روسیه در شرق اوکراین به ۳۷ نفر افزایش یافت


بخشی از یک اپارتمان رهایشی در منطقهٔ خارکیف اوکراین که در اثر حمله‌ هوایی روسیه تخریب شده است
بخشی از یک اپارتمان رهایشی در منطقهٔ خارکیف اوکراین که در اثر حمله‌ هوایی روسیه تخریب شده است

تعداد کشته شدگان حمله میزایلی روسیه بر یک ساختمان رهایشی در شهر چاسیو یار واقع در شرق اوکراین روز دوشنبه ۱۱ جولای (۲۰ سرطان) به ۳۱ نفر رسید و در حملهٔ خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، پنج نفر دیگر کشته شدند.

مقام‌های اوکراینی گفته اند که حملات هوایی روسیه موجب تخریب یک مکتب و یک ساختمان رهایشی در شهر خارکیف شده است.

اوله سینیهوبوف، والی شهر خارکیف، در یک پیام تلگرام گفته است یکی از میزایل‌های روسیه در نزدیکی یک گدام اصابت کرده است. این مقام اوکراین گفته است که حملات هوایی روسیه غیر نظامیان را هدف قرار داد.

اما مقام های روسیه تا حال در مورد حملات هوایی نیروهایش که غیر نظامیان را هدف قرار داده اند، تبصره نکرده اند.

این حملات در حالی انجام شد که کارمندان کمک رسانی در شرق شهر "چاسیو یار" در جستجوی یافتن بازماندگان حملهٔ میزایلی روسیه به یک اپارتمان پنج طبقه‌ای بودند، حمله‌ای که شماری کشته شدگان آن روز دوشنبه به ۳۱ نفر افزایش یافت.

کارمندان خدمات حالت اضطراری اوکراین گفته اند که احتمالاََ ده‌ها نفر در زیر آوار ساختمان ویران شده گیر مانده اند.

چاسیو یار در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی کراماتورسک موقعیت دارد، شهری که انتظار می‌رود هدف اصلی نیروهای روسی باشد، زیرا یک هفته پس از اعلام پیروزی در منطقهٔ لوهانسک، قوای روسیه به سمت غرب که منطقهٔ دونتسک موقعیت دارد،‌ پیش می‌روند.

حمله چاسیو یار آخرین حمله در هفته‌های اخیر بود که تلفات گسترده به غیرنظامیان وارد کرد. با آنکه روسیه ادعا می کند فقط اهداف نظامی اوکراین را هدف قرار می دهد، حملهٔ اواخر ماه جون قوای نظامی روسیه دست کم ۱۹ نفر را در یک مرکز خرید واقع در شهر کرمنچوک کشت.

پس از تهاجم روسیه به تاریخ ۲۴ فبروری تا حال هزاران غیرنظامی در اوکراین کشته و زخمی شده اند و میلیون‌ها نفر دیگر یا از خانه‌های‌شان بیجا شده اند و یا هم مجبور به ترک این کشور شده اند.

برخی از معلومات این گزارش از خبرگزاری های اسوشیتدپرس و رویترز گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG