لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیه اروپا 'گواهی‌نامۀ معافیت' از کووید۱۹ را تصویب کرد


پارلمان اروپا "پاسپورت معافیت" یا "گواهی‌نامهٔ‌ معافیت" دیجیتالی کووید۱۹ را تصویب کرد که بر اساس آن شهروندان اتحادیه اروپا می‌توانند بدون نیاز به قرنطین یا انجام آزمایشات اضافی، آزادانه به کشورهای اروپایی سفر کنند.

این گواهی‌نامه روز چهارشنبه نهم جون (۱۹ جوزا) از سوی پارلمان اروپا تایید شد و قانونگذاران همچنین توافق کردند که کشورهای عضو قوانین اضافی را به آن اضافه نمی‌توانند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید هرکدام نیز این گواهی‌نامه را تصویب کنند اما تاییدی آنان بیشتر شکل تشریفاتی را دارد.

انتظار می‌رود این برنامه از اول ماه جولای آغاز شود و همه کشورهای اتحادیه اروپا باید گواهی‌نامه‌های صادر شده توسط سایر کشورهای اتحادیه اروپا را به رسمیت بشناسند.

هر کشور برای اتباع خود این گواهی‌نامه‌ها را صادر خواهد کرد که حاوی یک بارکود یا QR با ویژه‌گی‌های امنیتی پیشرفته بوده و در اپلکیشن مخصوص در تلیفون‌های هوشمند شهروندان اروپایی قابل دسترس خواهد بود.

کشورهایی چون آلمان، یونان، پولند، دنمارک، جمهوری چک، کروشیا، و بلغاریا از قبل این سیستم را آغاز کرده اند.

این در حالی است که سازمان جهانی صحت با نشر اعلامیه‌ای در ماه اپریل از توزیع "پاسپورت معافیت" یا "گواهی‌نامهٔ‌ معافیت" به افرادی که پس از ابتلا به کرونایروس صحت‌یاب شده اند، هشدار داد.

سازمان جهانی صحت می‌گوید هیچ شواهدی موجود نیست که تضمین کند افرادی که پس از ابتلا به کووید۱۹ صحت‌یاب شده اند،‌ دوباره به کرونایروس مبتلا نخواهند شد.

به گفتۀ سازمان جهانی صحت توزیع این گونه اسناد باعث می‌شود که بهبود‌یافتگان توصیه‌های معیاری را در نظر نگیرند و خطر گسترش کرونایروس را شدت بخشند.

سازمان جهانی صحت گفته است که انتی‌بادی موجود در بدن افراد صحت‌یاب شده متضمن این نیست که آنان دوباره به بیماری کووید۱۹ مصاب نخواهند شد.

XS
SM
MD
LG