لینک های دسترسی

Breaking News

تحریم اتحادیۀ اروپا بر روسیه، کوریای شمالی و چین


اتحادیۀ اروپا بر یک ادارۀ استخبارات نظامی روسیه و دو شرکت کوریای شمالی و چین به ظن دست داشتن در حملات بزرگ سایبری در سرتاسر جهان، تحریم‌های مالی و محدودیت سیر و سفر را وضع کرد.

اتحادیۀ اروپا روز پنجشنبه ۳۰ جولای (نهم اسد)با نشر اعلامیه‌ای گفت که ادارۀ تکنالوژی‌های ویژۀ استخبارات نظامی روسیه را تحریم کرده است. این نخستین تحریم مرتبط به جرایم سایبری است که از سوی اتحادیۀ اروپا وضع می‌شود.

روسیه متهم شده است که در جون ۲۰۱۷ چندین شرکت اروپایی را هدف دو حملۀ سایبری قرار داده است که در نتیجۀ آن به این شرکت‌ها زیان بزرگ مالی وارد شده است. این ادارۀ روسیه همچنین متهم است که دو حملۀ دیگر سایبری را در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بر شبکۀ برق‌ اوکراین انجام داده است.

چهار کارمند ادارۀ استخبارات نظامی روسیه نیز به ظن دست داشتن در تلاش برای حمله بر سازمان منع تسلیحات کیمیایی مستقر در هالند، تحریم شده اند. تلاش برای حملۀ سایبری بر این سازمان در سال ۲۰۱۸ صورت گرفت.

همچنین شرکت چوسن اکسپوی کوریای شمالی به ظن حمایت از شرکت لازارس گروپ، تحریم شده است. شرکت لازارس مسوول چندین حملۀ سایبری در سرتاسر جهان است که سرقت ۸۱ میلیون دالر از حساب بانک مرکزی بنگله دیش در بانک مرکزی نیویارک در سال ۲۰۱۶ نیز شامل آن می‌شود.

این شرکت همچنان به حملۀ سایبری بر ستدیوی فلم سازی سونی در هالیوود نیز متهم است. شرکت سونی در سال ۲۰۱۴ فلم طنزآمیزی را در مورد کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی تولید کرده بود و گمان می‌رود که حملۀ سایبری بر سونی به منظور جلوگیری از نشر این فلم بوده است.

وزارت مالیۀ ایالات متحده سال گذشته بر شرکت لازارس و دو شرکت کوریای شمالی به خاطر دست داشتن در حملات سایبری بر شرکت فلم سازی سونی و بانک مرکزی بنگله دیش، تحریم وضع کرد و ادارۀ استخبارات کوریای شمالی نیز در آن دخیل دانسته شد.

با اینحال، کوریای شمالی دست داشتن در هرگونه حملات سایبری را رد کرده است.

تحریم‌های اتحادیۀ اروپا همچنان شرکت تکنالوژی هایتای چین را هدف گرفته است که به حمایت از حملات سایبری به هدف سرقت اطلاعات حساس تجارتی در چندین کشور جهان متهم است. کم از کم دو شهروند چین که در این حملات دخیل اند، نیز تحریم شده اند.

تحریم‌ها همچنان در برگیرندۀ ممنوعیت سفر و انجماد سرمایه‌های این شرکت‌ها و افراد می‌شود. افراد، شرکت‌ها و دیگر نهادهای اتحادیۀ اروپایی از فراهم آوری پول و معامله با شرکت‌ها و افراد تحریم‌شده منع شده اند.

XS
SM
MD
LG