لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش اتحادیه اروپا برای جلوگیری از سرازیر شدن سیل پناهجویان افغان


اتحادیه اروپا تلاش دارد تا از سرازیر شدن سیل پناهجویان افغان به کشورهای عضو این اتحادیه جلوگیری کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از پیش‌نویس یک بیانیۀ اتحادیه اروپا گزارش داده است که این اتحادیه در نظر دارد تا از تکرار شدن بحران مهاجرت شبیه سال ۲۰۱۵ جلوگیری کند که منجر به ایجاد اختلافات بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و تقویت احزاب راستگرا در برخی این کشورها شد.

در این پیش‌نویس که قرار است روز سه شنبه ۳۱ اگست (نهم سنبله) در نشست وزیران داخلۀ اتحادیه اروپا در مورد آن بحث شود، آمده است که بر اساس تجارب گذشته، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن مصمم اند تا از طریق ایجاد یک راهکار هماهنگ و منظم، جلو سرازیر شدن گستردۀ مهاجران غیرقانونی را بگیرند.

نشست وزیران داخلۀ کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی برگزار می‌شود که کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان هشدار داده است که تا پایان سال روان حدود ۵۰۰ هزار افغان کشورشان را ترک کرده و به دیگر کشورها پناه خواهند برد.

فلیپو گراندی، کمیشنر عالی ملل متحد در امور پناهندگان روز دوشنبه ۳۰ اگست (هشتم سنبله) ضمن بیان اینکه افغانستان با "بحران خیلی بزرگتر" بشری روبرو است، خواستار بازشدن مرزها به روی مهاجرین و پناهجویان افغان شد و گفت که کشورهای بیشتری، به شمول پاکستان و ایران، در این "مسوولیت بشردوستانه" سهیم شوند.

مقام های اتحادیه اروپا گفته اند که قرار است نمایندگان کشورهای عضو این اتحادیه روز سه شنبه در مورد فراهم کردن پول بیشتر به افغانستان و همسایگان این کشور به خاطر رسیدگی به بحران مهاجرت بحث کنند.

مقام های اتحادیه اروپا اذعان کردند که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، فراهم کردن کمک به این کشور دشوار شده است.

در همین حال، کمیته بین المللی نجات (IRC) با نشر اعلامیه ای از اتحادیه اروپا خواست تا در جریان ۱۲ ماه آینده، زمینه اسکان مجدد کم از کم ۳۰ هزار مهاجر افغان را فراهم کند که در کشورهای منطقه به سر می‌برند.

XS
SM
MD
LG