لینک های دسترسی

Breaking News

اروپا مرزهایش را به روی پناهجویان مستحکمتر می‌کند


رهبران اتحادیۀ اروپایی در نظر دارند تا برای جلوگیری و توقف ورود پناهجویان، به ویژه از غرب افریقا، تدابیر مرزی را شدیدتر کنند.

پیش نویس بیانیه‌ای که برای نشست پنج شنبه (۱۸ اکتوبر) رهبران اروپایی تهیه شده است، بر ضرورت همکاری میان اروپا و کشورهایی که پناهجویان از مرزهای آن رهسپار اروپا می‌شوند، تاکید دارد.

تشدید پیگرد، بازداشت و بازجویی از قاچاقبران انسان و ایجاد نیروی کاری مشترک مبارزه بر ضد قاچاق انسان، اقدامات دیگری است که اعلامیۀ نشست رهبران اتحادیۀ اروپایی بر آن تاکید دارد.

میلیون ها آوارهء از کشورهای بحران زدهء آسیایی و افریقایی در چند سال گذشته به اروپا پناه برده اند.

برای جلوگیری این بحران، اتحادیۀ اروپایی به ترکیه حدود ۳.۴ میلیون دالر فراهم کرد تا پناهجویانی را که از مسیر آن کشور وارد اروپا می‌شوند، پناه داده و مانع سفر آنان شود. اکنون این اتحادیه در نظر دارد که از این مدل با سایر کشورها به ویژه کشورهای شمال افریقا نیز استفاده کند.

شماری از این کشورهای اتحادیۀ اروپایی از پذیرش پناهجویان تازه وارد اجتناب کرده اند و این امر سبب شده است که رهبران این اتحادیه به حل مشکل پناهجویان در بیرون از مرزهای اروپا بپردازند.

در سال روان میلادی نزدیک به ۱۱۰ هزار پناهجو وارد کشورهای اروپایی شده و بر اساس آمار سازمان بین المللی مهاجرت، حدود ۱۸۴۰ پناهجو در آرزوی رسیدن به اروپا، در آبهای بحیرۀ مدیترانه غرق شده است.

XS
SM
MD
LG