لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ انتحاری در کابل ۱۳ کشته بر جاگذاشت


حملۀ انتحاری در ساحۀ بنایی در مربوطات حوزۀ نهم امنیتی شهر کابل منجر به کشته شدن ۱۳ نفر شد.

نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان روز جمعه در یک کنفرانس خبری مشترک با قومندان پولیس کابل، گفت که در حمله شب گذشته ۱۳ پولیس کشته و ۱۸ تن شامل ۱۶ پولیس و دو فرد ملکی مجروح شده اند.

اما داکتر وحید مجروح، رئیس روابط خارجی و سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان شب گذشته به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که ۱۱ نفر کشته و ۲۵ نفر زخمی این رویداد، به شفاخانه‌های شهر کابل منتقل شده اند.

از سوی هم، بربنیاد برخی گزارش‌های تائید ناشده، تعداد کشته شدگان این حمله ۲۰ تن و شمار زخمیان ۳۰ تن گفته شده است.

جنرال محمد سالم احساس، قومندان پولیس کابل در این کنفرانس خبری، گفت که یک گروه ویژه در مورد این رویداد، تحقیق و بررسی را آغاز کرده است.

جنرال احساس، افزود که حمله انتحاری در ساحۀ صورت گرفت که از سوی نیروهای پولیس برای جلوگیری از تظاهرات، محاصره شده بود.

قومندان امنیه پولیس کابل گفت که در جریان زد و خورد میان نیروهای پولیس و مظاهره کنندگان، فردی موسوم به حسین "که مشغول کاروبار مواد مخدر است" زخمی و یک محافظ وی کشته شده است.

جنرال احساس افزود که "حسین" اکنون در بازداشت پولیس به سر می‌برد.

به گفته جنرال احساس، مظاهر کنندگان یک رنجر پولیس را نیز به آتش زدند.

معلومات قبلی

وحید مجروح، مسوول روابط خارجی و سخنگوی وزارت صحت عامۀ افغانستان، به صدای امریکا گفت که ۲۵ زخمی نیز از محل این رویداد به شفاخانه‌های کابل منتقل شده است.

پیش از این بصیر مجاهد سخنگوی قوماندانی امنیۀ کابل به صدای امریکا گفت که در این حمله که حوالی ساعت ۸:۴۵ شام صورت گرفت، پنج منسوب پولیس کشته و ۱۱ پولیس دیگر زخمی شد.

شفاخانۀ ایمرجنسی کابل در تویتر نگاشته است که از محل این رویداد ۲۰ زخمی به این شفاخانه منتقل شده است که وضعیت چهار تن آنان وخیم گزارش شده است.

گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت این حملۀ مرگبار را بر عهده گرفت.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، این حمله را "وحشیانه" و "تروریستی" توصیف کرده و ضمن محکوم کردن آن دستور بررسی چگونگی وقوع رویداد را صادر کرده است.

آقای مجاهد گفت که نیرو های امنیتی روز چهار شنبه محل این حملۀ انتحاری، شمار از دکان ها را که "مواد مخدر" به فروش می رساند مسدود کرد و مقداری هیرویین، چرس و مشروبات الکولی را نیز از نزد دکانداران ضبط کرد.

به گفتۀ آقای مجاهد، پس از مهر و لاک دکان ها، روز پنجشنبه زمانیکه نیرو های امنیتی کابل جهت نظارت به منطقه اعزام شده بود، "مورد حملۀ شماری از دکانداران قرار گرفتند" که در نتیجۀ یک موتر پولیس به آتش کشیده شد.

در این برخورد، به گفتۀ سخنگوی پولیس کابل، سه تن از دکانداران به شمول سرکردۀ آنان به نام رئیس حسین دستگیر شد و یک تن آنان کشته شد.

مقام‌های افغان گفته اند که ارقام تلفات این رویداد نهایی نبوده و امکان دارد که شمار آن بیشتر شود.

شهر کابل در هفتۀ اخیر شاهد حملات مرگبار انتحاری بوده است. هفته گذشته نیز در نتیجۀ حملۀ انتحاری بر بر یک مرکز فرهنگی - رسانه‌یی ۴۱ کشته و حد اقل ۸۴ تن دیگر زخمی شده اند. داعش مسوولیت این حمله را نیز بر عهده گرفته است.

XS
SM
MD
LG