لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات امریکا؛ ترمپ در مورد نتایج چه اندیشه دارد؟


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده از ابراز نظر مشخص در مورد اینکه در صورت برنده نشدن، نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نومبر ۲۰۲۰ در ایالات متحده را خواهد پذیرفت یا خیر، پرهیز کرد.

آقای ترمپ شام چهارشنبه ۲۳ سپتمبر (دوم میزان) در یک کنفرانس خبری در قصر سفید در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر پذیرفتن نتایج انتخابات گفت: "ببینیم که چی اتفاق می‌افتد. من به بسیار شدت در مورد رای‌دهی [از طریق] پست شکایت کرده ام و این یک فاجعه است."

رییس جمهور ترمپ مکرراً پیش‌گویی کرده است که رایدهی از طریق پست مملو از تقلب گسترده است، حالانکه رقیبان دموکرات وی به دلیل همه‌گیری کروناویروس به رایدهی از طریق پست ترغیب کرده اند.

آقای ترمپ با تاکید بر اینکه باید رای‌دهی از طریق پست از میان برداشته شود، گفت: "انتقال قدرت وجود نخواهد داشت، صریحاً؛ ادامۀ [کار حکومت ترمپ] وجود خواهد داشت."

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا ساعاتی پس از این اظهارات ترمپ گفت: "در کدام کشور استیم؟ ببینید، او [ترمپ] ناخرمندانه‌ترین چیزها را بیان می‌کند. نمی‌دانم چه بگویم."

کم از کم یکی از هم حزبی‌های جمهوریخواه آقای ترمپ به اظهارات وی در مورد نتایج انتخابات واکنش نشان داده است.

مت رامنی، سناتور جمهوریخواه از ایالت یوتا در یک پیام تویتر نگاشته است: "بنیاد دموکراسی، انتقال مسالمت آمیز قدرت است؛ بدون آن، مثل بلاروس می‌شود. هر توصیه را که قانون اساسی [امریکا] متضمن آن است و رییس جمهور به آن احترام نگذارد، تصور نکردنی و نپذیرفتنی است."

آقای ترمپ همچنان صبح چهارشنبه گفت که نتایج انتخابات امریکا به محکمۀ عالی این کشور کشانده خواهد شد و به گفتۀ وی بسیار مهم است که نه قاضی محکمۀ عالی امریکا در این مورد "بسیار مهم" تصمیم بگیرند.

قرار است، رییس جمهور ترمپ روز شنبه قاضی جدید را به صفت جانشین روث بادر گینسبرگ معرفی کند. خانم گینسبرگ جمعۀ گذشته به سن ۸۷ سالگی درگذشت.

اما رقیبان دموکرات رییس جمهور ترمپ با اشاره به اینکه به انتخابات امریکا فقط چند هفتۀ محدود باقی مانده است، با این اقدام مخالفت کرده و گفته اند که باید کسی که برندۀ انتخابات سوم نومبر می‌شود، قاضی جدید محکمۀ عالی امریکا را معرفی کند.

XS
SM
MD
LG