لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ برای دوسال به حساب فیسبوکش دسترسی نخواهد داشت


شبکه اجتماعی فیسبوک می‌گوید که حساب دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا را برای دوسال تعلیق می‌کند. این شبکهٔ اجتماعی پس از آن که دریافت آقای ترمپ یورش حامیان‌اش بر مقر کانگرس را تحریک کرده بود، فیسبوک او را تعلیق کرد.

این تعلیق به تاریخ هفتم ماه جنوری سال ۲۰۲۳ منقضی خواهد شد.

نیک کلگ، معاون فیسبوک در امور جهانی روز جمعه چهارم جون ( ۱۴ جوزا)‌گفت:"در پایان این دوره، ما از متخصصان خواهیم خواست تا ارزیابی كنند كه آیا خطر ایمنی عمومی كاهش یافته است یا نه. ما عوامل بیرونی، از جمله موارد خشونت، محدودیت‌ها در اجتماعات مسالمت آمیز و سایر شواهد ناآرامی‌های داخلی را ارزیابی خواهیم کرد. "

فیسبوک و انستاگرام در ماه جنوری سال روان حساب‌های آقای ترمپ را به تعلیق در آورده و تویتر حساب وی را برای همیش بسته کرد.

این همه پس از آن واقع شد که هزاران نفر از طرفداران آقای ترمپ در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا به تاریخ ششم جنوری به عمارت کانگرس امریکا هجوم برده و جلسۀ تایید نتایج انتخابات امریکا را مختل و به زور داخل مقر کانگرس شدند.

شبکه های فیسبوک، انستاگرام و تویتر گفته بودندکه پست‌ها و تویت‌های آقای ترمپ در مورد اعتراضات طرفدارانش، پالیسی این شبکه‌های اجتماعی را نقض کرده است.

آقای ترمپ در بیانیه‌ای مطبوعاتی این تصمیم فیسبوک را "توهین" به میلیون‌ها پیرو و آنانی خوانده که برایش رای داده اند.

در بیانیه‌ای مطبوعاتی آمده است: "نباید اجازه داد با این سانسور و خاموش کردن کنار بیایند و در نهایت، ما پیروز خواهیم شد. کشور ما دیگر نمی تواند این سو استفاده را تحمل کند!"

تعلیق حساب آقای ترمپ در فیسبوک به معنی اینست که حساب او در "زندان فیس بوک" قرار خواهد گرفت. مردم می‌توانند پست‌های گذشته‌ای او را بخوانند و نظر بدهند، اما او و سایر دست اندرکاران حساب وی نمی‌تواند مطالب جدید پست کنند.

XS
SM
MD
LG