لینک های دسترسی

Breaking News

مخالفت‌ها با تحقیقات در مورد یورش بر مقر کانگرس امریکا


کیوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت جمهوریخواه مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده گفته است که با ایجاد کمیسیون ویژه برای تحقیقات در مورد یورش ششم جنوری بر مقر کانگرس امریکا مخالف است.

آقای مک‌کارتی گفته است که اگر قرار است تحقیقاتی در مورد یورش بر کانگرس صورت گیرد، باید این تحقیقات به تمام خشونت‌های سیاسی که در چند سال اخیر اتفاق افتاده است، رسیدگی کند.

هزاران نفر از هواداران دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده به تاریخ ششم جنوری، درست در لحظاتی که قانونگذاران امریکایی بر پیروزی جو بایدن و شکست ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا مهر تایید می‌زدند، بر مقر کانگرس یورش بردند.

در حالیکه سارنوالان سرگرم تحقیق در مورد یورش ششم جنوری استند، بیش از ۴۰۰ شورشی طرفدار آقای ترمپ در پیوند با این رویداد به ارتکاب جرایم جنایی محکوم شده اند.

گروهی متشکل از قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه هفتۀ گذشته در مورد ساختار و گسترۀ کمیسیون تحقیقاتی و چگونگی وقوع حمله بر مقر کانگرس توافق کردند.

قرار است امروز چهارشنبه ۱۹ می (۲۹ ثور) در مورد ایجاد این کمیسیون در مجلس نمایندگان ایالات متحده رای گیری شود و به نظر می‌رسد که آرای کافی برای منظور شدن این اقدام وجود دارد. اما تایید یا رد نهایی این طرح در گرو رای‌گیری مجلس سنای امریکا است.

با اینحال، شماری از جمهوریخواهان حمله بر مقر کانگرس ایالات متحده را بسیار مهم و جدی نگرفته اند، تاجاییکه یک قانونگذار جمهوریخواه هفتۀ گذشته گفت که آنانیکه در یورش ششم جنوری به مقر کانگرس امریکا وارد شدند، مثل گردشگرانی اند که برای دیدن از این ساختمان می‌آیند.

اما رقیبان سیاسی ترمپ این حمله را تهاجم بر دموکراسی خوانده و آرزومند اند که تحقیقات کمیسیون ویژه نقش رییس جمهور پیشین را در تحریک خشونت برجسته خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG