لینک های دسترسی

Breaking News

شفاخانه تداوی معتادان فاریاب با کمبود غذا و امکانات مواجه است ـ ریاست صحت عامه فاریاب 


شفاخانهٔ درمان معتادان ولایت فاریاب
شفاخانهٔ درمان معتادان ولایت فاریاب

سرپرست ریاست صحت عامه ولایت فاریاب می گوید که به دلیل نبود اعاشه در شفاخانه ۵۰ بستر تداوی معتادان این ولایت، تعداد بسترها را کاهش داده اند.

عجب خان حمیدی در گفتگو با صدای امریکا گفت که آنان بسترهای شفاخانه ۵۰ بستر درمان معتادان این ولایت را به دلیل نبود امکانات کاهش داده اند.

آقای حمیدی با اشاره به اینکه این اقدام موجب کاهش مراجعهٔ بیماران معتاد شده است، افزود :"شفاخانه معتادین فاریاب امروز در راپور تقریباً ۹ مریض داشت. بدلیل نبود اعاشه بستر مریضان کاهش یافته است."

این مسوول صحت عامه ولایت فاریاب می‌گوید که شفاخانه تداوی معتادان این ولایت از سوی نهادهای کمک کننده خارجی پشتیبانی می‌شد و پس از متوقف شدن این کمکها، این شفاخانه با مشکلات بودجوی روبه رو شد.

کمبود بودجه موجب شده تا مسوولان معاش کارمندان این شفاخانه را با تاخیر پرداخت کنند.

آقای حمیدی امیدوار است که با تصمیم وزارت صحت عامه مبنی بر شامل ساختن شفاخانه‌های درمان معتادان در بودجهٔ عادی، آنان بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

اوبا خرسندی از این اقدام وزارت صحت عامه افزود:" پس از این تمامی تسهیلات، غذا، معاشات از بودجه عادی می‌ آید. خوشحال هستیم که سرنوشت این‌ها معلوم شد. پس از این مشکل نخواهد بود.کارمندان این شفاخانه بخشی از پرسونل ریاست صحت عامه هستند و هر امتیازی که صحت عامه داشت، این ‌ها نیز دارند."

بر بنیاد آمارها حدود ۳۰ هزار تن در ولایت فاریاب معتاد به مواد مخدر هستند که نبود امکانات در شفاخانه درمان معتادان، سبب کندی روند درمان آنان شده است.

XS
SM
MD
LG