لینک های دسترسی

Breaking News

تحقیقات در مورد ادعاها بر قاضی پیشنهادی ترمپ


تحقیقات در مورد ادعاها علیۀ برت کوانا، قاضی پیشنهادی رئیس جمهور برای ستره محکمه یا محکمۀ عالی ایالات متحده، ادامه دارد.

حداقل پنج زن ادعا کرده است که در گذشته از جانب برت کوانا مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته بودند. این ادعاها باعث شده تا راگیری در مجلس سنای کانگرس روی انتخاب این قاضی پیشنهادی، به تاخیر انداخته شود.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، به ادارۀ تحقیقات فدرال یا اف.بی.آی دستور داده است تا در جریان یک هفته این ادعاها را بررسی کند.

کمیتۀ امور قضایی مجلس سنا، هفتۀ گذشته پس از شنیدن ادعای کریستین فورد، یکی از زنان مدعی و رد آن از جانب برت کوانا، به قاضی پیشنهادی رئیس جمهور رای تائید داد و او را برای کسب رای تائید نهایی به مجلس عمومی سنا معرفی کرد، اما مشروط بر اینکه دادن رای تائید در مجلس عمومی یک هفته به تاخیر انداخته شود تا ادارۀ تحقیقات فدرال یا اف.بی.آی، ادعا علیۀ این قاضی پیشنهادی را مورد پیگرد محدود قرار دهد.

ادارۀ اف.بی.آی تا حال حد اقل با دو یا سه تن زنان مدعی تماس گرفته، اما جزئیات را ارایه نکرده است. تحقیقات از جانب ادارۀ اف.بی.آی حدود سه روز قبل آغاز شده و انتظار میرود که تا اخیر این هفته ادامه داشته باشد و بعداً نتیجۀ آن در اختیار کانگرس قرار داده شود.

باوجود آن که قصرسفید دستور این تحقیقات را داده است، اما گفته که در آن مداخله نخواهد کرد.

رئیس جمهور ترمپ نیز گفته است که ادارۀ اف.بی.آی با تمام زنان مدعی تماس خواهد گرفت، ولی ابراز خوشبینی کرده که نتیجۀ این تحقیقات به نفع برت کوانا، قاضی پیشنهادیش برای محکمۀ عالی، تمام خواهد شد.

تعدادی از دموکرات ها دامنه و زمان تحقیق را محدود میخوانند، اما جمهوریخواهان میخواهند که با پایان یافتن تحقیقات اف.بی.آی، هرچه زودتر به برت کوانا رای تائید نهایی داده شود.

ادامۀ تحقیقات FBI در مورد ادعا علیۀ قاضی پیشنهادی ترمپ
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:37 0:00

XS
SM
MD
LG