لینک های دسترسی

Breaking News

سرازیر شدن سیلاب‌ها در کندهار و هلمند جان ۱۵ نفر را گرفت


مقام‌های محلی در کندهار از جان باختن ده نفر در اثر سرازیر شدن سیلاب در این ولایت خبر داده اند.

به گفته این مقام‌ها، بارش باران از شب گذشته سبب سرازیر شدن سیلاب‌ها در چندین ولسوالی کندهار شده که در کنار تلفات جانی، خسارات زیادی را نیز به مردم وارد کرده است.

عبدالقیوم پخلا، رئیس صحت عامه کندهار روز شنبه (۱۱ حوت) به صدای امریکا گفت که در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل سرازیر شدن سیلاب‌ها در ولسوالی های دامان، سپین بولدک و مرکز کندهار، ده نفر جان باخته اند.

دفتر والی کندهار در اعلامیه‌ای گفته است که عملیات برای نجات باشندگان ولسوالی‌های پنجوایی، ارغنداب و شهر کندهار که در سیلاب‌ها گیر مانده اند آغاز شده و تاکنون ده‌ها نفر نجات داده شده اند.

در این اعلامیه آمده است که نظامیان افغان توسط هلیکوپترها نیز وارد عمل شده و در تلاش نجات تمامی گیرماندگان از سیلاب‌ها اند.

افزون بر کندهار، سرازیر شدن سیلاب‌ها تلفات جانی و خسارات مالی را نیز به باشندگان ولایت هلمند به بار آورده است.

گزارش‌ها از ولایت هلمند می‌رساند که به اثر سرازیر شدن سیلاب در شهر لشکرگاه، ۵ نفر به شمول دو کودک جان باخته اند.

در همین حال، برفباری های سنگین و سرازیر شدن سیلاب در برخی از ولایت‌های افغانستان سبب گیرماندن ده‌ها مسافر در بزرگ‌راه‌ها شده است.

از این میان، بزرگ راه کابل- کندهار از شام روز گذشته بدین سو به روی ترافیک مسدودشده و ده‌ها مسافر در بخش‌های ولایات غزنی و زابل گیرمانده و تاکنون اداره‌های محلی این دو ولایت، موفق به بازکردن راه‌ها و نجات تمامی مسافران نشده اند.

مسافران در ولسوالی شاه‌جوی زابل ادعا دارند که بالاتر از دوصد مسافر در این مسیر از شام روز گذشته بدین سو گیرمانده که آنان با مشکلات زیادی به سر میبرند.

در همین حال، برفباری های سنگین باعث بسته شدن گذرگاه سالنگ شده و نیز راه کابل – بامیان در قسمت های کوتل حاجیگک به روی ترافیک مسدود است.

پیش از این اداره هواشناسی افغانستان از سرازیر شدن سیلاب‌ها در بسیاری از ولایت‌های افغانستان هشدار داده بود.

XS
SM
MD
LG