لینک های دسترسی

Breaking News

پنج پولیس پاکستانی به اتهام قتل یک خانواده محاکمه می‌شوند


به دنبال کشته شدن اعضای یک خانواده توسط پولیس پاکستان، مقام های این کشور قوماندان پولیس ضد دهشت افگنی ایالت پنجاب را از سمت اش برکنار کردند.

راجا بشارت، وزیر قانون ایالت پنجاب پاکستان گفت که سه مقام دیگر پولیس ضد دهشت افگنی ایالت پنجاب نیز از وظایف شان برکنار شده و قرار است افراد برکنار شده با اقدامات انظباطی روبرو شوند.

آقای بشارت همچنین افزود که پنج افسر پولیس که بر موتر حامل این خانواده بیگناه تیراندازی کرده بودند، به قتل متهم خواهند شد و در محکمه ضد دهشت افگنی محاکمه می شوند.

پولیس ضد دهشت افگنی پنجاب روز شنبه گفت که بر موتر حامل زیشان جاوید، یکی از رهبران گروه داعش در ایالت پنجاب تیراندازی کرده که در نتیجه آن زیشان جاوید با سه مسافر دیگر کشته شدند. مسافرین دیگر یک مالک دکان خوارکه فروشی همراه با همسر و دختر ۱۲ ساله اش بود.

اما سپس سه فرزند این مالک دکان که از این حادثه جان به سلامت برده بودند، در یک نوار ویدیویی که در رسانه های اجتماعی پخش شد، گفتند که پولیس پنجاب والدین آنان را عمداً و در برابر چشمان آنان تیرباران کرد.

به دنبال اعترافات این افراد، مردم در شهر لاهور علیه اقدامات فرا قانونی پولیس پنجاب مظاهره کردند. عمران خان، صدر اعظم و شمار دیگر از مقام‌ها و سیاستمداران پاکستانی این اقدام پولیس پنجاب را تقبیح کرده اند.

XS
SM
MD
LG