لینک های دسترسی

Breaking News

حملهٔ انتحاری 'توسط یک زن' در پاکستان پنج کشته برجا گذاشت


محل واقعهٔ امروزی در شهر کراچی
محل واقعهٔ امروزی در شهر کراچی

مقامات در شهر کراچی پاکستان می‌گویند که یک حملهٔ کنندهٔ‌ انتحاری مواد انفجاری‌اش را در نزدیکی پوهنتون کراچی منفجر کرد و سبب کشته شدن پنج نفر، به شمول سه شهروند چین شد.

غلام نبی میمون، رییس پولیس این شهر گفت که بر اساس معلومات ابتدایی، این حمله انتحاری بود و گمان می‌رود که یک زن برقع پوش آن را انجام داده است.

گروه "اردوی آزادی‌بخش بلوچ" مسوولیت این حمله را به دوش گرفته است. این گروه با نشر پیامی در تلگرام گفته است که زنی به نام شارمی بلوچ معروف به برمش "حملۀ انتحاری را بر چینی‌ها در کراچی" انجام داده است.

بر اساس گزارش رسانه‌‌های محلی، در این انفجار شمار دیگری زخمی نیز شده اند که وضعیت سه تن آنان وخیم خوانده شده است.

رسانه‌های پاکستان گزارش داده اند که این انفجار در نزدیکی انستیتوت چینی مرتبط با پوهنتون کراچی در داخل یک واسطهٔ این انستیتوت صورت گرفت.

تیم‌های نجات و تطهیر بم به موقع به ساحه رسیده و تحقیقات در این خصوص جریان دارد.

گمان می‌رود که واسطه‌ای که انفجار بر آن صورت گرفت، هفت یا هشت سرنشین داشت.

به گفتهٔ مقام‌های پاکستان، شورشیان قومی بلوچ نیز به طور معمول حملات را بر ضد غیر نظامیان و قوای امنیتی آن کشور سازماندهی می‌کنند. شورشیان بلوچ ماه گذشته در حملات جداگانه ۱۹ سرباز پاکستانی را کشتند.

ایالت بلوچستان از دیر زمان شاهد نا آرامی‌ها و خشونت‌ها بوده است؛ جاییکه جدایی طلبان ادعا دارند که حکومت پاکستان از منابع این ایالت استفاده می‌کند، اما برای مردم آن کارهای بنیادی، مانند ساختن زیربناها را برای زدودن فقر انجام نداده است.

در تهیۀ این مطلب از گزارش بخش دیوۀ صدای امریکا و گزارش خبرگزاری فرانس‌پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG