لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب‌ها در افغانستان؛ ۱۵۱ کشته و حدود ۲۰۰ زخمی


وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان اعلام کرد که در پی جاری‌شدن سیلاب‌های دو روز اخیر در ۱۲ ولایت، تلفات سنگین جانی و مالی به بار آمده است.

ولایت‌های پروان، کابل، کاپیسا، میدان‌وردک، پنجشیر، ننگرهار، لوگر، پکتیا، پکتیکا و نورستان، لغمان و خوست شاهد این سیلاب‌ها بوده است.

محمد قاسم حیدری، معین این وزارت روز پنجشنبه ۲۷ اگست (ششم سنبله) به خبرنگاران گفت که در نتیجۀ این سیلاب‌ها ۱۵۱ نفر کشته و نزدیک به ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

به گفتۀ آقای حیدری یک نفر در پکتیا، دو تن در ننگرهار، سه باشندۀ پنجشیر، هفت نفر در وردک، ۱۷ نفر کاپیسا و ۱۹ تن در کابل در نتیجه سیلاب‌ها جان باخته اند. او افزود که این آمار نهایی نیست و ممکن تغییر کند.

بیشترین تلفات جانی و خسارات مالی در پروان وارد شده است. داکتر عبدالخلیل حیدری، سرطبیب شفاخانه ملکی پروان به صدای گفت که تنها ۹۳ کشته و ۱۰۹ زخمی به این شفاخانه منتقل شده اند.

همچنان معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که عملیات نجات و پاسخ‌دهی هم‌زمان در ولایت‌های آسیب‌دیده از سیلاب‌ها جریان دارد.

احمد تمیم عظیمی، سخنگوی این وزارت گفت که در حال حاضر ۱۰۰۰ خانواده در پروان به کمک‌های فوری بشری نیاز دارند و ۴۰۰۰ آسیب‌دیده در این ولایت که با تهدید بلند صحی مواجه بود، مواد غذایی گرم و آب آشامیدنی دریافت کرده اند.

این وزارت هشدار می‌دهد که در روزهای آینده در ۱۳ ولایت احتمال بارندگی شدید وجود دارد.

این سیلاب‌ها در حالی قربانی می‌گیرد که در اوایل امسال، این وزارت تخمین کرده بود که سیلاب جان هفت میلیون افغان را تهدید می‌کند که از این میان بیش از یک میلیون با میزان بلند آسیب‌پذیری مواجه استند.

XS
SM
MD
LG