لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب‌های اخیر در افغانستان؛ ۱۹۰ کشته و ۱۷۲ زخمی


وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان اعلام کرد که سیلاب‌های هفتۀ گذشته در چندین ولایت این کشور ۱۹۰ کشته و ۱۷۲ زخمی برجا گذاشت.

کابل، پروان، کاپیسا، پنجشیر، میدان‌وردک، لوگر، ننگرهار، پکتیا، خوست، نورستان، کنر، لغمان، بامیان و غزنی، شاهد این سیلاب‌ها بوده است.

غلام بهاوالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث روز سه شنبه اول سپتمبر (۱۱ سنبله) در یک نشست خبری گفت که این سیلاب‌ها منجر به ویرانی کامل ۱۰۵۵ منزل مسکونی و تخریب قسمی ۲۹۶۰ خانه نیز شده است.

آقای جیلانی گفت: "تا اکنون از میان ۴۰۰۰ خانوادۀ آسیب‌دیده، برای بیش از ۳۰۰۰ خانواده کمک‌های عاجل توزیع شده و [توزیع کمک] برای بقیه خانواده‌ها ادامه دارد".

آقای جیلانی تاکید کرد که این آمار نهایی نیست و احتمال تغییر در آن وجود دارد. بیشترین تلفات و خسارات مالی در پروان وارد شده است.

اکنون که حدود یک هفته از جاری‌شدن سیلاب‌ها سپری می‌شود، هنوز عملیات نجات و امدادرسانی جریان دارد.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که بر اساس گزارش‌ها، هنوز هم اجساد ۱۲ تا ۱۵ قربانی سیلاب‌ها در پروان یافت نشده است و به گفتۀ وی تا پیداشدن آخرین جسد عملیات ادامه خواهد داشت.

ملل متحد به نقل از منابع حکومت افغانستان گزارش داده است که سیلاب در پروان جان ۱۰۶ تن را گرفته و ۱۰۶ تن دیگر زخمی شده اند. به نقل از گزارش دفتر امور هماهنگی کمک‌های بشری ملل متحد هنوز هم ۲۶ قربانی در پروان مفقود استند.

XS
SM
MD
LG