لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب‌ها‌ در پروان؛ جستجوی قربانیان از زیر آوار‌ها ادامه دارد


مقام‌های محلی ولایت پروان می‌گویند که با گذشت سه روز از سرازیر شدن سیلاب‌ها در شهر چاریکار مرکز این ولایت، هنوز هم عملیات جستجوی قربانیان جریان دارد.

وحیده شهکار، سخنگوی والی پروان روز جمعه ۲۸ اگست (هفتم سنبله) به صدای امریکا گفت که گروه‌های نجات از صبح امروز تا اکنون پنج جسد را از زیر آوار‌ بیرون کرده اند که رقم تلفات ناشی از این سیلاب‌ اکنون به ۱۱۰ نفر رسیده است.

خانم شهکار افزود که در این‌ سیلاب، ۱۲۶ تن زخمی شده اند که در میان آنان زنان و کودکان نیز شامل اند.

او افزود که شمار تلفات ناشی از این سیلاب‌ با گذشت هر ساعت در تغییر است و روند جستجوی قربانیان به شدت ادامه دارد.

سخنگوی والی پروان همچنان گفت که در اثر سرازیر شدن این سیلاب‌ در شهر چاریکار، دست‌کم ۱۰۰۰ خانۀ مسکونی و صدها دوکان تخریب شده اند.

در این حال، احمد تمیم عظیمی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی به صدای امریکا گفت گروه‌های نجات کار شان را برای بیرون کشیدن اجساد در شهر چاریکار سرعت داده که به زودی این روند پایان خواهد یافت.

آقای عظیمی همچنان در بارۀ روند کمک به متضررین گفت: "امروز ما روند توزیع مواد غذایی و غیرغذایی را برای نزدیک به ۱۱۰۰ خانواده آغاز کردیم. تلاش ما این است که تمامی این کمک‌ها را تا پایان امروز به متضررین توزیع کنیم."

افزون بر پروان سیلاب‌ها در ولایت‌های کابل، کاپیسا، میدان‌وردک، پنجشیر، ننگرهار، لوگر، پکتیا، پکتیکا، نورستان، لغمان و خوست نیز سرازیر شده که تلفات سنگین جانی و مالی به بار آورده است.

بر اساس آخرین آمار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث تا اکنون ۱۶۰ نفر در اثر سیلاب‌ها در سراسر افغانستان جان باخته و حدود ۲۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG