لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب‌های اخیر در افغانستان ۲۳ کشته بر جا گذاشت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی حکومت طالبان می‌گوید که در نتیجۀ سرازیر شدن سیلاب‌ها در دو روز گذشته در بخش‌های افغانستان، دست‌کم ۲۳ نفر جان باخته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

محمد نسیم حقانی، سخنگوی این وزارت روز دوشنبه ۲۵ جولای (سوم اسد) گفت که در دو روز گذشته، ولایات میدان وردک، ننگرهار، پکتیا، نورستان، پنجشیر، پکتیکا و پروان شاهد سرازیر شدن سیلاب‌ها بوده اند که در کنار تلفات جانی، خسارات هنگفت مالی به باشندگان این ولایت‌ها وارد شده است.

به گفتۀ آقای حقانی در اثر این حوادث طبیعی، ده نفر در میدان وردک، پنج نفر در ننگرهار، سه نفر در نورستان و متباقی آن در ولایت‌ها دیگر جان باخته اند.

او افزود که در این مدت، سیلاب‌ها در ده ولایت افغانستان سرازیر شده که بر اساس معلومات ابتدایی، هزاران جریب زمین زراعتی تخریب و حاصلات آن از بین رفته است.

سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی حکومت طالبان همچنان افزود که این سیلاب‌ها بسیاری از جاده‌های عمومی، پل‌ها و پلچک‌ها را در برخی ولایات تخریب کرده و مشکلات زیادی را برای باشندگان محل به بار آورده است.

مقام‌های طالبان روز گذشته گفتند که در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها، شاهراه‌های کابل – جلال‌آباد و کابل – بامیان به روی رفت و آمد مردم بسته شده است.

برخی از باشندگان ولایت ننگرهار گفته اند که بیشتر این سیلاب‌ها در ولسوالی بتی‌کوت این ولایت سرازیر شده که افزون بر مسدود شدن شاهراه عمومی، خسارات زیادی را به باشندگان این ولسوالی وارد کرده است.

در این حال، وزارت فواید عامۀ حکومت طالبان می‌گوید که شاهراه کابل – جلال‌آباد صبح امروز دوباره به روی ترافیک باز شده و در حال حاضر، تردد موترها از این مسیر به حالت عادی برگشته است.

این وزارت همچنان گفته است که جادۀ عمومی پنجشیر که روز گذشته به دلیل بارندگی شدید و سرازیر شدن سیلاب‌ها مسدود شده بود، پس از چندین ساعت انسداد دوباره به روی ترافیک باز شده است.

این در حالی است که روز گذشته ریاست هواشناسی افغانستان از احتمال باران نسبتاً شدید و سرازیر شدن سیلاب‌ها در برخی ولایات خبر داده است.

این ریاست گفت که احتمال باران تا ۲۴ ساعت آینده در ولایات نورستان، بدخشان، کنر، لغمان، ننگرهار، پکتیا، پکتیکا، غزنی، کاپیسا، پنجشیر، کابل، پروان، میدان وردک، لوگر، خوست، دایکندی، ارزگان، غور، قندهار، هلمند، نیمروز، فراه، هرات و زابل وجود دارد.

XS
SM
MD
LG