لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌ها: جستجوی قربانیان سیلاب‌ها در پروان ادامه دارد


مقام‌های افغان می‌گویند که با گذشت ۱۰ روز از سرازیر شدن سیلاب‌ها در پروان، هنوز هم روند جستجوی قربانیان ادامه دارد.

احمد تمیم عظیمی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث روز شنبه پنجم سپتمبر (۱۵ سنبله) به صدای امریکا گفت: "جستجو در برخی نقاط که احتمال اجساد وجود دارد هنوز ادامه داشته و همزمان با آن کار پاکاری نیز جریان دارد...گزارش‌های را که از مردم دریافت کردیم، هنوز هم تا پنج جسد در زیر آوار گیر مانده اند که تلاش‌های برای پیدا کردن آنان ادامه دارد."

تا اکنون شمار قربانیان سیلاب پروان به ۱۶۰ کشته و بیش ۱۳۰ زخمی رسیده و شمار دیگری هنوز هم ناپدید اند.

آقای عظیمی افزود که در عملیات نجات و پاک کاری شهر، بیش از ۱۰۰ "اسکواتور و لودر" به کار انداخته شده است.

کمک به آسیب‌دیدگان

همچنان وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان می‌گوید که در حال حاضر کارشان را روی کمک به آسیب‌دیده‌های ناشی از سیلاب‌ها در بسیاری ولایت‌ها به ویژه در پروان متمرکز کرده است.

آقای عظیمی افزود که از آغاز سرازیر شدن سیلاب‌ها در ولایت پروان تا اکنون به بیش از ۲۰۰۰ خانوادۀ نیازمند از سوی دولت و نهاد‌های کمک‌رسان مواد غذایی، غیر غذایی و پول نقد توزیع شده است.

بر اساس معلومات مقام‌های محلی ولایت پروان، در اثر سیلاب‌ها در جریان هفته گذشته، حدود ۱۰۰۰ خانۀ مسکونی و صدها دوکان تخریب شد.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان همچنان می‌گوید که در یک دو هفته گذشته، در ۱۵ ولایت سیلاب‌ها سرازیر شده که در اثر آن ۲۱۰ نفر به شمول زنان و کودکان کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG